سواپ ایران و ترکمنستان برای صادرات سالانه ۹ میلیارد متر مکعب گاز به عراق انجام می‌شود.
plusresetminus
سواپ ایران و ترکمنستان برای صادرات گاز به عراق
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ترکمنستان خود را آماده می‌کند که سالانه ۹ میلیارد متر مکعب گاز طی یک فرایند سواپ گازی با ایران به عراق صادر کند.
بر اساس این گزارش، معاون «ترکمن گاز» در حاشیه کنفرانس بین المللی گاز و نفت در ترکمنستان اعلام کرد: این کشور در نظر دارد که طی سواپ گازی که با ایران به توافق رسیده است سالانه ۹ میلیارد مترمکعب گاز به عراق صادر کند.
میرات آرچایف همچنین گفت: مذاکره خرید گاز ترکمنستان از سوی عراق در ۲۴ اگوست طی مذاکره بین مقامات دو کشور انجام شد، آن زمان نمایندگان عراقی اعلام کردند که تقاضا برای خرید گاز ترکمنستان به دلیل رشد زیرساخت‌هایی که در عراق وجود دارد هر روز بیشتر می‌شود و عراق علاقه‌مند است که قرارداد ۵ ساله خرید گاز با ترکمنستان امضاء کند.
وزرای انرژی دو کشور ترکمنستان و عراق تفاهم نامه‌ای را در این زمینه در ۹ اکتبر امضاء کردند و بغداد اعلام کرد که نیاز به ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز دارد.
در این گزارش آمده است که ترکمنستان در حال حاضر به آذربایجان از طریق ایران گاز سواپ می‌کند که مقامات نفتی ایران اعلام کرده اند که گازی که ایران از ترکمنستان دریافت می‌کند طبق قرارداد ۴.۵ میلیون متر مکعب در روز بوده که اکنون به ۸ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.
آن‌ها حتی تاکید کردند که ارسال آزمایشی ۱۰ میلیون متر مکعب در روز هم با موفقیت در ماه اگوست انجام شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان هم در ماه دسامبر اعلام کرد که حتی ظرفیت ارسال ۲۰ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان به ایران وجود دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcaoin6.49n6y15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما