واحدهای پتروشیمی در جهت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا انقلابی در حوزه تولید بنزین ایجاد خواهد کرد و مشکل ناترازی بنزین کشور برطرف می شود.
plusresetminus
حرکت پتروپالایش سهروردی درجهت رفع مشکل ناترازی بنزین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در بازدید تعدادی ازمدیران ارشد شرکت ملی مهندسی و توسعه ساختمان ایران از پیشرفت فیزیکی طرحهای کیفی سازی هلدینگ پتروپالایش اصفهان مطرح شد: واحدهای پتروشیمی در جهت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا انقلابی در حوزه تولید بنزین ایجاد خواهد کرد و  مشکل ناترازی بنزین کشور  برطرف می شود.
 در این برنامه  که از توانمندی های طراحی، مهندسی و نصب وساخت واحدهای RHU RFCC, و HPU پتروپالایش سهروردی صفاهان  زیر مجموعه هلدینگ  پتروپالایش اصفهان بازدید به عمل آمد، برنامه ریزی این شرکت طبق جداول زمانی و تامین قطعات و نصب و راه اندازی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در خصوص ادامه همکاری های آتی بحث و تبادل نظر گردید.
 مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان با بیان اینکه ظرفیت خوراک  واحد RHU (گوگرد زدایی از ته مانده برج تقطیر) تصفیه 81 هزار بشکه از ته مانده برج های واحدهای تقطیر است، سرمایه گذاری ساخت واحد را بالغ بر 650 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: این واحد از جمله  طرحهایی  بود که14 سال متوقف بود. اما با درایت هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان از ابتدای سال جاری عملیات ساختمان و نصب آن آغاز شد و انشاالله تا پایان سال 1404 به بهره برداری خواهد رسید.  
 جواد شاه محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی نمودن و بومی سازی مدل قرارداد EPCM برای نخستین بار در کشور توسط مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان اشاره کرد و گفت: اين مدل قراردادي که يك قرارداد خدمات مهندسي و مديريت طرح حرفه اي است، برای اجرای پروژه RFCC (واحد فرایند شکست کاتالیستی بستر سیال) و واحدهای پایین دستی تولید هیدروژن، شیرین سازی گاز LPG ، تولید پروپیلن و بنزین استفاده شده است؛ 80 درصد خوراک RFCC از واحد RHU  و مابقی که شامل نفت گاز سبک حاصل از برج خلاء و نفت گاز سنگین می شود از پالایشگاه موجود دریافت میگردد.
 وی پیش بینی سرمایه برای واحدهای پالایشگاهی با مدل قرارداد EPCM را که پس از گذشت 15 سال با درایت مدیریت تحولگرا شروع به کار مجدد کرد، بالغ بر 900 میلیون یورو اعلام کرد و  محصولات این واحد را روزانه 8 میلیون لیتر بنزین و 600 هزار لیتر گازوئیل برشمرد و ادامه داد: گاز مایع از دیگر تولیدات این واحد است که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین خواهد کرد. وی پیشرفت این واحد را بیش از 11 درصد عنوان کرده و با بیان اینکه در بخش مهندسی پروژه پیشرفت حاصل شده بیش از 41 درصد است، گفت: در این مجموعه پالایشی نزدیک به 200 بسته خرید تعریف شده است که 28 عدد از این بسته خریدها بیش از 65% از ارزش وزنی پروژه را به خود اختصاص میدهد.  تمام تلاشمان این است که  انشاالله تا پایان آذر ماه کلیه بسته های خرید این واحد به سرانجام رسیده و قراردادها منعقد گردد.
 مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان در این بازدید افزود: اجرای ساختمان  و نصب ساخت واحد  HPU  یکی از  واحدهای  پایین دستی  RFCC  است که با توجه به راه اندازی واحد RHU مطابق برنامه زمانبندی هدف تا نیمه دوم سال ۱۴۰۵ و همچنین واحد هیدروژن از ابتدای مهرماه۱۴۰۲ درفاز اجرا آغاز شده و در حال حاضر در مرحله عملیات حفاری فنداسیون ها است ؛ امید است تا پایان آبان ماه سال جاری بسته های مهم خرید به قرارداد برسد و تا پایان سال 1402 نهایی گردند. 
 شاه محمدی  با بیان اینکه تولید پلی اتر-پلی اورتان، MTBE، سوخت کشتی، بنزین و گازوئیل از واحدهای پتروشیمی این شرکت است،  پیش بینی سرمایه گذاری واحدهای پتروشیمی در مرحله امکان سنجی را بالغ بر 3200 میلیون یورو و سود خالص سالیانه آن را براساس قیمت های روز بیش از 2.5 میلیارد یورو اعلام نمود.
 وی اظهار داشت: مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان افق خوبی را ترسیم کرده که دستیابی به سود 4.2 میلیارد دلاری و همچنین تحقق ضریب پیچیدگی 16  در سال 1407 از جمله آنها است. در حال حاضر صنعت پالایشی آمریکا بیشترین میانگین ضریب پیچیدگی را در بین صنایع پالایشی جهان به خود اختصاص داده است و توانسته با اجرای فرایندهای بیشتر، ارزش افزوده بالاتری را به فرآورده های نفتی خود اضافه کند؛ پالایشگاه اصفهان نیز با مدیریت قوی و تحولگرا در آینده نه چندان دور با اجرای فرآیندهای بیشتر و ارزش افزوده بالاتر جزء ۲درصد پالایشگاه های برتر منطقه و دنیا خواهد شد.




انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjamev.uqevizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما