مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این تعمیرات مشتمل بر رفع گلوگاه‌های عملیاتی بود که با تمهیدات انجام شده تعمیرات اساسی این پالایشگاه‌ها امسال نسبت به سال‌های قبل تفاوت‌هایی داشته است.
plusresetminus
تعمیرات اساسی ۱۳ پالایشگاه در منطقه پارس جنوبی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تعمیرات اساسی ۱۳ پالایشگاه گاز در منطقه پارس جنوبی با توان متخصصان داخلی به پایان رسید گفت: پالایشگاه‌های گاز این مجتمع با تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب آماده تأمین گاز زمستان کشور است.
احمد باهوش با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی مشتمل بر 13 پالایشگاه و نیروگاه متمرکز برق بعثت و مخازن مشترک است، اظهار داشت: پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در 2 شهرستان کنگان و عسلویه قرار دارد به گونه‌ای که پالایشگاه اول تا هشتم در عسلویه و مابقی در شهرستان کنگان فعال است.
تولید 75 درصد گاز مصرفی صنایع و منازل‌‌
وی تولیدات مجتمع پارس جنوبی را شامل اتان، بوتان، پروپان، میعانات گازی و گوگرد دانست و بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از 75 درصد گاز مصرفی صنایع و منازل و دیگر امور را تولید و از طریق خطوط سراسری گاز توزیع می‌کند.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: تولیدات این پالایشگاه‌ها علاوه بر تأمین خوراک مورد نیاز صنایع پایین دستی مانند مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه عسلویه، بخشی هم صادر می‌شود که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.
آمادگی تأمین گاز مورد نیاز کشور برای فصل سرما
باهوش از آمادگی تأمین گاز مورد نیاز کشور برای فصل سرما خبر داد و تصریح کرد: عمده این آمادگی به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز مستقر در پارس جنوبی برمی‌گردد.
وی با اشاره به تکمیل تعمیرات پالایشگاه‌های 13 گانه مجتمع پارس جنوبی توسط جوانان و متخصصان داخلی خاطرنشان کرد: تعمیرات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی از فروردین ماه سال جاری آغاز شد و اواسط مهر ماه پایان یافت.
توقف پالایشگاه‌های گاز نسبت به سال‌های قبل به حداقل ممکن رسید
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: این تعمیرات مشتمل بر رفع گلوگاه‌های عملیاتی بود که با تمهیدات انجام شده تعمیرات اساسی این پالایشگاه‌ها امسال نسبت به سال‌های قبل تفاوت‌هایی داشته است.
باهوش اضافه کرد: توقف پالایشگاه‌های گاز نسبت به سال‌های قبل به حداقل ممکن رسید و زودتر از برنامه‌ریزی واحدها و پالایشگاه‌ها در مدار تولید قرار گرفت.
جلوگیری از توقف فعالیت سکوهای 6،7،8 و 4 پارس جنوبی
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی هدفمندی که انجام و کارگروهی که از زمستان سال 1401 تشکیل شد و درگیر انجام برنامه‌ها بودند به‌گونه‌ای بود که از توزیع فنی و منطقی خوراک بین پالایشگاه‌ها سعی بر جلوگیری از توقف کامل آنها و سکوها به ویژه بین پالایشگاه‌های 6،7،8 و 4 پارس جنوبی شد و گردش خوراک مورد نیاز این واحدها با موفقیت مورد توجه قرار گرفت.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تأمین مواد شیمیایی مصرفی مورد پالایشگاه‌های گاز برای آمادگی تولید گاز در فصل زمستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر تأمین مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه‌های گاز، قطعات لازم این صنایع تأمین و در راستای تولید مستمر و پایدار گاز اقدامات لازم انجام شده است.
تعامل و هم‌افزایی با شرکت نفت و گاز پارس ‌برای تولید گاز
باهوش تعامل و هم‌افزایی با شرکت نفت و گاز پارس را از دیگر برنامه‌ها برای تولید گاز مورد نیاز فصل زمستان دانست و بیان کرد: این شرکت تأمین‌کننده بالا دست خوراک مجتمع گاز پارس جنوبی و در راستای دریافت حداکثری خوراک از سکوهای دریایی بوده است.
وی مدیریت خطوط لوله بین پالایشگاه‌ها را از دیگر موارد دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های این موضوع به نحو مطلوب اجرا شد و مهمترین موضوعی که تأثیر به‌سزایی در زمینه تولید مستمر و پایدار در مجتمع گاز پارس جنوبی داشته پیگیری رفع نواقص باقیمانده از گذشته در پالایشگاه‌های 6 تا 12 پارس جنوبی است.
پارس جنوبی آمادگی تولید گاز برای فصل سرما را دارد
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا ان‌شاءالله بتوانیم زمستانی بدون مشکل در راستای خدمت‌رسانی حداکثری در تأمین گاز مورد نیاز کشور داشته باشیم گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی آمادگی لازم برای تولید گاز مورد نیاز کشور برای فصل سرما دارد.
باهوش ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز، بیش از 75 درصد سهم تولید و تأمین گاز کشور در اختیار دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcds50f.yt0fx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما