به زودی کارخانه‌ای برای بازیافت مواد پلی استایرن در شهر ترنئوزن هلند آغاز به کار می‌کند. کارخانه‌ نوآورانه PolyStyreneLoop ضایعات فوم پلی استایرن را بازیافت کرده، آن‌ها را به صورت منابع با ارزش بازیابی می‌کند.
plusresetminus
تاسیس کارخانه‌ بازیافت زباله‌های تخریب شده‌ پلی استایرن انبساطی (EPS) در هلند
اختصاصی نفت آرا، طبق برنامه اعلام شده این کارخانه در ۱۶ ژوئن افتتاح خواهد شد.  ساخت این کارخانه اثبات می‌کند راه حل حلقه‌ی بسته (close-loop) بازیافت زباله‌های پلی استایرن انبساطی (یونولیت) در مقیاس بالا امکان پذیر است.
تسهیلات کارخانه‌ی PolyStyreneLoop با استفاده از یک فرآیند بازیافت فیزیکی مبتنی بر  تکنولوژی CreaSolv®  می‌تواند  پلی استایران انبساطی عایق را بازیافت کند. این فناوری ضایعات خراب فوم پلی استایرن انبساطی مصرفی در صنعت ساختمانی  را از هلند ، آلمان و سایر کشورها  به ماده اولیه جدید و با کیفیت تبدیل می‌کند. در حالی که انواع ناخالصی‌هایی چون سیمان یا سایر مانده‌های ساختمانی و افزودنی ‌هایی HBCD را با خیال راحت حذف  و آن را به صورت برم در می‌آورد.
لین تانگ، مدیر شرکت پلی استایرن لوپ در این راستا گفته است: «این کارخانه نشان می دهد که صنعت پلی استایرن همیشه به دنبال راه‌هایی  است که توانایی بازیافت پلی استایران را افزایش دهد.» او همچنین تاکید کرده است: «هدف از ساخت این کارخانه زمینه سازی برای ساخت کارخانه‌های مشابه بازیافت پلی استایرن انبساطی در بقیه‌ی کشورهایی اروپایی است.»
کارخانه پلی استایرن لوپ شهر ترنئوزن ظرفیت بازیافت سه هزار و سیصد تن  ضایعات خراب فوم پلی‌استایرن را دارد.
پلی استایرن انبساطی فوم سبکی است که از  ۹۸ درصد هوا و ۲ درصد فناوری‌ای با ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی حفاظتی و عایق حرارتی تشکیل شده است. این فوم علاوه بر کاربردهای ساختمانی و راه‌سازی، در بسته‌بندی‌های محافظ کالاهای مختلف، از کالاهای سفید سنگین گرفته تا وسایل الکترونیکی حساس، میوه و سبزیجات تازه، واکسن و حتی زنبورهای عسل کاربرد دارد.
 
 
https://naftara.ir/vdce.f8zbjh8ze9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما