نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر صمت ایران، آمادگی خود را برای گشایش افق‌های همکاری دوجانبه در زمینه صنایع پتروشیمی و صنعت کود شیمیایی به دلیل تاثیر قوی آن در ارتقای توسعه داخلی اعلام کرد.
plusresetminus
آمادگی عراق برای همکاری با ایران در صنایع پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، عباس علی آبادی‌وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان سفر به کش.ر عراق با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور، دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که در دفتر نخست وزیر عراق در بغداد انجام شد، روابط اقتصادی دو کشور و راه‌های تقویت آن و تقویت مبادلات و مشارکت در سطوح و زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نخست‌وزیر عراق در این دیدار آمادگی خود را برای گشایش افق‌های همکاری دوجانبه در زمینه صنایع پتروشیمی و صنعت کود شیمیایی به دلیل تأثیر قوی آن در ارتقای توسعه داخلی اعلام کرد.
علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این دیدار بر لزوم پیشبرد پروژه‌های اقتصادی ثمربخش در مقابله با چالش‌های اقتصادی منطقه و جهان تاکید کرد.
در این دیدار همچنین درباره امکان حرکت به سمت استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات تجاری و نقل و انتقالات مالی دوجانبه به منظور انعطاف بیشتر در معاملات به گونه‌ای که منافع دو کشور را تأمین کند، بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgwu9q.ak9qn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما