موذنی افزود: در خصوص ساخت داخل در پروژه DHT که اخیرا به صورت رسمی راه اندازی شده، حدود ۹۰ درصد تجهیزات آن تولید داخل بوده و در پروژه RHU تلاش داریم تا بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات به کار رفته تولید داخل باشد.
plusresetminus
استفاده ۹۰ درصدی از تجهیزات ساخت داخل در طرحهای پتروپالایشگاه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهندس علی موذنی، مدیر پروژه های توسعه ای (PMO) پتروپالایش اصفهان در خصوص استفاده از کالاهای ساخت داخل و دانش بنیان در طرحهای در حال اجرای این مجتمع گفت: در ساخت داخل تمام تلاشمان را کرده ایم و در این زمینه شرکت مشعل پویا به عنوان یکی از شرکتهای تابعه پالایشگاه به ثبت رسیده است. همچنین برنامه ریزی شده که حدود ۱۵۰ شرکت دانش بنیان تحت پوشش شرکت مشعل پویا به کارشان ادامه بدهند. 
  موذنی افزود: در خصوص ساخت داخل در پروژه DHT  که اخیرا  به صورت رسمی راه اندازی شده، حدود ۹۰ درصد تجهیزات آن تولید داخل بوده  و در پروژه RHU تلاش داریم تا بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات به کار رفته تولید داخل باشد. 
مدیر پروژه های توسعه ای هلدینگ پتروپالایش اصفهان در مورد تجهیزات ثابت و دوار بومی سازی شده در این پروژه ها گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تجهیزاتی که تکنولوژی ساختش در ایران وجود ندارد را با قراردادهای خارجی جلو می ‌بریم، و قراردادها به این سبک انجام شده که تجهیزات را با انتقال تکنولوژی می‌ خریم، به عنوان مثال برای اولین ‌بار در ایران ساخت تجهیزات ثابت و جوش وانادیوم را وارد سایت پالایشگاه اصفهان می ‌کنیم. لذا در این قرارداد حدود 160 نیروی متخصص را ملزم کرده ایم که دوره‌ های تخصصی سه ماهه را بگذرانند. 
موذنی تصریح کرد: این تجهیزات ثابت و دوار را به صورت نیمه ساخته وارد کشور کردیم و در پتروپالایشگاه اصفهان تکمیل می‌ کنیم. همچنین شرکت مشعل پویا که از شرکت ‌های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان است در این خصوص تجهیز شده و بخش زیادی از فضای 22 هزار متری سوله‌ های آن انجام شده است. در این سوله ها، کارگاههای ساخت تجهیزات ولو، ولوهای کنترلی و سایر تجهیزات ابزار دقیق انجام می شود و تا یک سال آینده قطعا ساخت تجهیزات وارداتی در خود پالایشگاه اصفهان ساخته خواهند شد. 
مدیر پروژه های توسعه ای هلدینگ پتروپالایش اصفهان در مورد ارتقای ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه اصفهان با بهره برداری از طرحهای توسعه ای پالایشی و پتروشیمی گفت: شاخصهای ضریب پیچیدگی بر اساس مدل نلسون محاسبه می شود. در حال حاضر میانگین ضریب پیچیدگی پالایشگاه ‌های ایران حدود 5 است و با اجرای طرحهای RHU و RFCC و سایر طرحهای پتروپالایشگاه اصفهان که تا ١۴٠۵ برنامه‌ ریزی شده، ضریب پیچیدگی‌ به بیش از 12.6 می‌ رسد و با اجرای واحدهای پتروشیمی که ادامه‌ زنجیره‌ ارزش در طرح RFCC است به ضریب پیچیدگی بیش از ١۶ دست پیدا می‌ کنیم و با مطالعاتی که انجام دادیم تنها ٢ درصد از پالایشگاههای آمریکا هستند که ضریب پیچیدگی بیش از ١۶ دارند و ما قطعاً یکی از پالایشگاههای با شاخص ضریب پیچیدگی بالا در دنیا خواهیم بود.
منبع: نفت ما
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcevf8z.jh8zvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما