نایب رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار محصول پلیمری به چین صادر می‌شود و این ظرفیت وجود دارد که تعاملات را در این حوزه ارتقا دهیم.
plusresetminus
صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری محصولات پلیمری به چین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمدرضا حیدرزاده در «همایش تجاری ایران و چین ۲۰۲۳» که در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین برگزار شد، اظهار داشت: با تغییرات پیچیده کنونی دنیا و فضای رقابتی موجود، بنگاه‌هایی که بتوانند خود را در مرزهای رقابتی حفظ کنند و سوار بر موج فناوری و نوآوری شوند، نه تنها حیات خود را تضمین می‌کنند، بلکه می‌توانند در عرصه‌های مختلف پیشرو باشند و خلق ارزش کنند.
وی افزود: در این عرصه، صنعت پتروشیمی در دنیا به‌عنوان یک صنعت های‌تک نقش مؤثر و کاربردی دارد، پتروشیمی صنعتی است که از طرفی دامنه کاربرد محصولاتش بسیار گسترده است و از سوی دیگر سهم بالایی از تجارت جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، سرمایه‌گذاری در این صنعت مستلزم رعایت نکاتی است که بدون آن نمی‌توان به ثمربخش بودن سرمایه‌گذاری انجام شده امیدوار بود.
حیدرزاده با اشاره به جایگاه ویژه پتروشیمی‌ در منطقه خاورمیانه، گفت: ایران و برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه با توجه به برخورداری از منابع غنی نفت و گاز و میعانات گازی، همچنین دسترسی به آب‌های آزاد و بین‌المللی و نزدیکی به بازارهای آسیا و اروپا از مزیت نسبی در صنایع پتروشیمی برخوردار هستند.
نایب رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: شرکت پلیمر آریاساسول در ایران سالیانه حدود ۲ میلیون تن محصولات پلیمری تولید می‌کند، میزان صادرات ما به کشور چین حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است.
وی افزود: کسب رکورد تولید و فروش در تمامی ادوار فعالیت شرکت، تولید گرید مهم LEC1969 با کاربری اکستروژن کوتینگ برای بسته‌بندی مواد غذایی و بهداشتی که یکی از گریدهای مهم دنیا است و این شرکت جز یکی از سه شرکت برتر تولید کننده این گرید است، از افتخارات کشور شمرده می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه حضور در آوردگاه‌های مهمی همچون نمایشگاه بین‌المللی چین که در راستای اجرایی کردن سیاست‌های دولت مردمی و در جهت دیپلماسی انرژی وزارت نفت است، به‌منظور بازارسازی محصولات، همچنین شناسایی سازندگان و تأمین‌کنندگان بسیار حائز اهمیت است، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری، برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید عمل کنیم و گامی بزرگ در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcfjcdy.w6dy0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما