مدیر عامل شرکت پتروپالایش سهررودی گفت: این واحد، یکی از پروژه های مهم شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان است که ظرفیت خوراک آن، تصفیه روزانه ۸۱ هزار بشکه از ته مانده برج های واحدهای تقطیر است.
plusresetminus
آخرین وضعیت پیشرفت پروژه RHU هلدینگ پتروپالایش اصفهان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان از شرکت های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت؛
پروژه RHU  (گوگرد زدایی از ته مانده برج های واحد تقطیر) این شرکت در بخش مهندسی و قرارداد خریدکالا به نقطه اطمینان رسید.
جواد شاه محمدی با تشریح روند رو به جلو این طرح گفت: در بخش مهندسی این پروژه، جلوتر از برنامه زمانی پیش بینی شده، به پیشرفتی بالغ بر 80 درصد رسیده ایم.
وی  با بیان اینکه بخش مهندسیِ مربوط به پیشبرد فعالیت های اجرایی و همچنین افزایش نیروی پیمانکار، پیشرفت قابل توجهی داشته ، گفت: نقشه های فونداسیون کمپرسورهای رفت و برگشتی، نقشه فونداسیون راکتورها و سازه های فلزی پیرامونی آن با حجم تقریبی 10 هزار متر مکعب بتن ریزی زودتر از برنامه تهیه و در اختیار پیمانکار اجرایی قرار گرفته است.
شاه محمدی با اشاره به اینکه در بخش تامین کالا و تجهیزات طرح، حدود 94 % قراردادهای مربوط به این بخش نهایی شده، افزود: 6 درصدِ باقیمانده از این قراردادها مربوط به بخش های تکمیلی کالاهای موردنیاز پروژه است که به نسبت پیشرفت طرح و نهایی سازی نیاز کالا ، منجر به عقد قرارداد با سازندگان خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پتروپالایش سهررودی گفت: این واحد، یکی از پروژه های مهم شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان است که ظرفیت خوراک آن، تصفیه روزانه  81 هزار بشکه از ته مانده برج های واحدهای تقطیر است. 
شاه محمدی  حجم سرمایه گذاری برآورد شده برای این واحد را بالغ بر 650 میلیون یورو اعلام کرد وگفت: 8 بسته خرید تجهیزات خاص این پروژه شامل حدود 50 درصد وزن تدارکات واحد، بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو، در سال های گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه و نوع قراردادها، با تعلیق خریدها مواجه بود. اما با اتخاذ تصمیمات هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان در یک سال گذشته، قراردادهای معلق و مسئله دار تعیین تکیلف شدند و بخش مهمی از تجهیزات به مرحله ساخت،ارسال و نصب رسیده است.
وی افزود: پیش بینی می شود این پروژه تا پایان سال 1404 به بهره برداری برسد و با اعمال ارزش زمانی پول، تا سال 1408 سرمایه اصلی شرکت به آن باز گردد.


انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcamon6.49n6m15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما