دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی CNG‌کشورگفت : در کمیسیون انرژی مجلس فعلی حتی یک نشست مربوط به سی ان جی هم برگزار نشده است.
plusresetminus
کمیسیون انرژی مجلس حتی یک نشست مربوط به سی ان جی هم برگزار نکرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احسان جان‌محمدی دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی CNG‌کشور طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف بنزین و گازوئیل در بخش حمل‌ونقل سهمی ۷۰ تا ۸۰ درصدی در آلایندگی هوا دارند و درحالی که می‌توان با استفاده از CNG و جایگزینی آن با این دو فرآورده، به عنوان یک سوخت پاک، گام موثری در کاهش آلایندگی هوا برداشت، توجه به این سوخت پاک، سال به سال کمتر می‌شود.
وی افزود: سهم CNG‌ در سبد سوخت بخش حمل‌ونقل کشور از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد رسیده و این کاهش ۷ درصدی، نقش خود را در افزایش آلایندگی هوا برجای می‌گذارد.
جان‌محمدی این مسئله که بحث توسعه CNG را با بحث ناترازی گاز و کمبود گاز در زمستان به چالش می‌کشند، اشتباه دانست و گفت: سهم CNG از مصرف گاز کشور حدود ۲ درصد است، درحالی که هم‌اکنون از ۴۴ درصد ظرفیت ایجاد شده در بخش CNG استفاده می‌شود و اگر از تمامی این ظرفیت هم استفاده شود، این سهم به بیشتر از ۴ درصد نمی‌رسد.
وی ادامه داد: درحال حاضر به‌طور متوسط روزانه ۲۲ میلیون مترمکعب CNG مصرف می‌شود درحالی که ظرفیت عرضه ۴۵ تا ۵۰ میلیون مترمکعب CNG را در شبانه روز داریم و می‌توان سهم ۱۵ درصدی CNG در سبد سوخت بهش حمل‌و نقل را به ۴۵ درصد افزایش داد که هم بخث ناترازی بنزین حل می‌شود و هم آلایندگی بخش حمل‌و نقل به‌طور قابل توجه کاهش می‌یابد.
جان‌محمدی دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی CNG‌کشورگفت : در کمیسیون انرژی مجلس فعلی حتی یک نشست مربوط به سی ان جی هم برگزار نشده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcau6n6.49num15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما