عقلی با بیان اینکه در بخش ذخیره‌سازی گاز در مخازن توانستیم حدود ۱۴ درصد بیشتر گاز را در مخازن شوریجه و سراجه تزریق کنیم، افزود: همچنین تزریق گاز به خطوط انتقال گاز تنها در طی چهار روز از ۸۱۰ به ۸۲۰ خط افزایش یافت.
plusresetminus
تولید گاز در جنوب کشور ۲ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: در بخش صنعتی دو میلیارد متر مکعب گاز بیشتری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته تحویل داده شد، پس انتظار ارزش افزوده بیشتری از آنها می‌رود.
 سعید عقلی امروز  در دومین میزگرد تخصصی اصحاب رسانه و مدیران شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعمیرات اساسی مجموعه‌های انتقال و پالایشی به‌صورت جهادی تکمیل شد، گفت: مرکز دیسپچینگ گاز کشور باید ۳۹ هزار کیلومتر شبکه، ۲۲ پالایشگاه و همه صنایع بالادست را تحت نظر دارد تا بتواند در همه نقاط ایران، روزانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولیدی برابر با ۵.۵ میلیون بشکه نفت خام است راهبری کند.
وی با بیان اینکه ۹۳ درصد تولید برق کشور وابسته به گاز است و در هشت ماهه امسال  ۵ میلیارد مترمکعب گازِ بیشتر به مجموعه نیروگاه‌های گاز تخصیص داده شد، اظهار کرد: به این معنا که ۵ میلیارد مترمکعب ذخیره راهبردی در سوخت‌های دیگر فراهم شد تا در زمستان سال ۱۴۰۲ وزارت نیرو بتواند برق مورد نیاز را تأمین کند.
سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ضمن هشدار نسبت به افزایش مصرف گاز در بخش‌های مختلف، گفت: در بخش صنعتی دو میلیارد متر مکعب گاز بیشتری نسبت به دوره مشابه در پارسال تحویل داده شد، پس انتظار ارزش افزوده بیشتری از آنها می‌رود، همچنین در بخش فولادی نیز افزایش برداشت سه میلیارد متر مکعبی گاز از سال ۱۴۰۱ محقق شد که این اقدام‌ها ارزش افزوده بسیار بالایی دارد.
افزایش ۱۴ درصدی ذخیره‌سازی گاز در سراجه و شوریجه
عقلی با بیان اینکه  در بخش ذخیره‌سازی گاز در مخازن  توانستیم حدود ۱۴ درصد بیشتر گاز را در مخازن شوریجه و سراجه تزریق کنیم، افزود: همچنین تزریق گاز به خطوط انتقال گاز تنها در طی چهار روز از ۸۱۰ به ۸۲۰ خط افزایش یافت.
تولید گاز در جنوب کشور ۲ درصد افزایش یافت
وی با بیان اینکه در بخش انتقال گاز با مدیریت در بخش‌های مختلف نگهداری، ۱۰ درصد مصرف سوخت کاهش یافت، گفت: شرکت ملی گاز در مناطق جنوب کشور ۲ درصد افزایش تولید داشته است، افزون‌ بر آن  بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب از گازهای مشعل جمع‌آوری شده است تا در بخش بالادستی به شبکه گاز کشور بازگردانده شود که هزینه‌های بسیار زیادی به‌همراه دارد.
سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با انتقاد از روند مصرف گاز در کشور، گفت: در مناطق کوهستانی کشور برخی مشترکان در دمای منفی ۱۰ درجه استخر روباز زدند، سپس نسبت به قبض گاز ۵ میلیون تومانی معترضند. این روند مصرف از سوی درصد کمی از مشترکان پذیرفته نیست.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjx8ev.uqe8vzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما