طرح هایکو برای تولید ۳۵ هزار تن مونوکسید کربن ۸ هزار تن نیتروژن و ۷۷ هزار تن بخار با فشار بالا طراحی شده که نیاز شرکت پتروشیمی کارون به مونوکسید کربن و هیدروژن را کاملاً مرتفع خواهد کرد.
plusresetminus
جزییات عملیات راه‌اندازی طرح هایکو اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیر طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی کارون با بیان اینکه با دستور مدیرعامل، پروژه هایکو در چندین فاز عملیات نصب و پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی را در دستور کار قرار گرفته، گفت: پروژه در حال حاضر پیشرفتی ۹۱ درصدی بصورت EPCC دارد که شامل لیسانس، طراحی پایه، طراحی تفصیلی، تدارکات و خرید کالاهای داخلی و خارجی با تمام چالش‌هایش، ساختمان و نصب و راه‌اندازی است. 
 حسین رفیع‌زاده اظهار داشت: فاز نخست عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی مربوط به پست برق بالادست (پست‌های برق خارج از پروژه) و یکی از پست‌های برق داخل مجتمع بود که باید تاکید کنم با همت، پشتکار و تلاش همکارانم پست بالادست ظرف ۲ ماه گذشته راه اندازی شد و در سرویس قرار گرفت و برق ۶۶ کیلوولت به پست هایکو منتقل شد و در گام دوم پست برق اصلی پروژه مستقر درون هایکو که شامل راه اندازی پست برق MV، راه‌اندازی ترانسفورماتورهای پروژه و راه‌اندازی پست برق LV بوده به صورت ایمن راه اندازی شده است. 
وی افزود: گام سوم راه اندازی سامانه تهویه مطبوع و UPS و تابلوهای مرتبط بود که طی ۲ هفته گذشته UPS، تهویه مطبوع و سیستم‌های مربوطه در سرویس کامل قرار گرفت. 
رفیع زاده همچنان با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز گام چهارم در روز ۶ آذرماه، اظهار داشت: پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی و در سرویس قرارگرفتن کولینگ تاور طرح هایکو و سرویس‌های پکیج شیمیایی آن بود که با استعانت از خداوند متعال آن هم با موفقیت به انجام رسید. 
وی ادامه داد: در قدم بعدی مقرر شده که تا پایان آذرماه کلیه یوتیلیتی‌های مورد نیاز واحدها به طور ۱۰۰ درصد آماده‌سازی و در سرویس قرار بگیرد تا عملاً در بخش یوتیلیتی‌ها، پست‌های برق و کولینگ تاور و سرویس‌های وابسته کاملاً راه اندازی و به دنبال آن‌ها واحدهای فرایندی در سرویس قرار بگیرند. 
مدیر طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی کارون، ابراز داشت: گام بعدی ما پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کمپرسورهای بزرگ واحد خواهد بود که امیدواریم با همت همکاران و تلاش‌های همیشگیِ شرکت فنی مهندسی EIED و استقرار نمایندگان سازنده کمپرسورها در سایت، گام به گام به سمت راه اندازی ریفرمر و کلد باکس پیش برویم و در مجموع به لطف خدا بتوانیم به انتظارها پایان ببخشیم و کل طرح هایکو را راه اندازی، منواکسید کربن و هیدروژن به زودی در اختیار پتروشیمی کارون قرار بگیرد. 
گفتنی است، طرح هایکو برای تولید ۳۵ هزار تن مونوکسید کربن ۸ هزار تن نیتروژن و ۷۷ هزار تن بخار با فشار بالا طراحی شده که نیاز شرکت پتروشیمی کارون به مونوکسید کربن و هیدروژن را کاملاً مرتفع خواهد کرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcfe0dy.w6d0jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما