مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: بیش از ۹۰ درصد از گاز مایع توزیعی در کشور به‌صورت یارانه‌ای و با همان قیمت پیشین هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان توزیع می‌شود.
plusresetminus
سوخت یارانه‌ای گاز مایع تغییر قیمتی نداشته‌ است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جعفر سالاری‌نسب گفت: سوخت گاز مایع تاکنون با قیمت یارانه‌ای توزیع می‌شد، اما با مصوبه ۲۸ مردادماه سال ۱۴۰۲ هیئت وزیران در ارتباط با بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف شده است که از ابتدای آذرماه گاز مایع افرادی که گاز شهری دارند و شامل شرایط سهمیه یارانه‌ای نیستند، با قیمت فوب خلیج‌فارس توزیع کند.
وی افزود: گاز مایع تاکنون با نرخ هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان از مبادی پالایشگاهی تحویل شرکت‌های موزع می‌شده است و هم‌وطنانی گاز شهری ندارند، افزون بر سهمیه ماهانه گاز مایع برای پخت‌وپز، یک سهمیه سوخت نفت سفید برای مصارف گرمایشی را نیز دریافت می‌کردند که از طریق کارت توزیع شده و همچنان توزیع آن ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: گاز مایع سهمیه‌ای هم‌اکنون با قیمت ۲۳۰ تومان به ازای هر کیلوگرم ازسوی شرکت‌های موزع توزیع می‌شود که افزون بر آن، نرخ خدمات که ازسوی سازمان حمایت اعلام می‌شود به آن تعلق می‌گیرد که برای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.
سالاری‌نسب تصریح کرد: با احتساب این نرخ، شرکت‌های موزع ۲۸ هزار تومان در هر کپسول نرخ خدمات دریافت می‌کنند که هر گونه تغییری در نرخ خدمات، نیازمند ورود و پایش از سمت سازمان تعزیرات و وزارت صمت است.
وی گفت: با مصوبه جدید دولت، نرخ گاز مایع غیریارانه ای با احتساب نرخ خدمات دریافتی از سوی شرکت‌های موزع حدود ۵۰ هزار تومان برای هر کپسول خواهد بود که تنها حدود ۱۰ درصد از مصرف‌کنندگان گاز مایع را دربر خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: هیچ تغییر قیمتی در سوخت یارانه‌ای اتفاق نیافتاده است و این قیمت تنها برای مصرف‌کنندگانی است که می‌خواهند مازاد بر نیاز خود از گاز مایع استفاده کنند.
سالاری‌نسب تصریح کرد: گاز مایع خانوارهای شامل سهمیه یارانه‌ای، همچنان به‌صورت یارانه‌ای و سهمیه‌ای و با همان قیمت پیشین ۲۳۰ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به این که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از درب پالایشگاه‌ها گاز مایع را به شرکت‌های موزع گاز مایع تحویل می‌دهد و نظارت بر عرضه از سوی این شرکت‌ها نیز ازسوی وزارت صنعت، تجارت و معدن (صمت) انجام می‌شود و اگر توزیعی خارج از شبکه در هر نقطه کشور رخ دهد، نیازمند ورود سیستم‌های نظارتی است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: گاز مایع به اندازه کافی موجود است و هر مقدار که شرکت‌های موزع گاز مایع اعلام کنند، تحویل خواهد شد.
سالاری‌نسب تصریح کرد: نزدیک به ۸۵ تا ۹۰ درصد مصرف‌کنندگان گاز مایع سوخت را به صورت یارانه‌ای دریافت می‌کنند و گاز مایع در کشور مازاد بر نیاز نیز عرضه می‌شود.
وی اظهار کرد: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در همه نقاط کشور از جمله استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان به‌صورت صددرصدی اجرایی شده است و به مقدار کافی نیز توزیع می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci3raz.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما