احمدزاده تاکید کرد: برای اینکه پتروپالایشگاه گچساران به نتیجه برسد باید یک تیم هماهنگ و منسجم هم در سطح استان و هم در سطح وزارت کشور تشکیل دهیم تا این پروژه ملی سریعتر به سرانجام برسد.
plusresetminus
پترو پالایشگاه گچساران نیازمند حمایت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسریع در تکمیل طرح های اقتصادی و پروژه های عمرانی این استان نیازمند حمایت بیشتر وزارت کشور است، ابرپروژه پتروپالایشگاه گچساران یکی از این طرح های مهم و راهبردی است که امید می رود به نتیجه برسد.
 سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در دیدار با سید مجید هدایت مشاور اقتصادی وزیر کشور در یاسوج ظهار کرد: پروژه های بزرگ و تحول‌زائی در سطح استان احداث می شود، یکی از این پروژه ها پتروپالایشگاه گچساران است.
وی افزود: عملیات ساخت پتروپالایشگاه گچساران در زمان اجرا برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می کند و با تکمیل آن برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و در شکوفایی اقتصاد استان و گچساران تاثیر مهمی برجا می گذارد. اجرای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب سه فاز و برآورد بیش از ۶ میلیارد دلار هزینه صورت می گیرد .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این ابر پروژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در منطقه لیشتر روستای آب انجیر ساخته می شود که با راه اندازی آن ۲۲ محصول از جمله گازوئیل، بنزین و بنزن تولید خواهد کرد.ظرفیت پتروپالایشگاه گچساران ۱۴۰ هزار بشکه در سال بوده و مدت اجرا از سوی سرمایه گذار سه تا پنج سال اعلام شده است.
احمدزاده تاکید کرد: برای اینکه پتروپالایشگاه گچساران به نتیجه برسد باید یک تیم هماهنگ و منسجم هم در سطح استان و هم در سطح وزارت کشور تشکیل دهیم تا این پروژه ملی سریعتر به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: وزیر کشور بر اقتصاد مردم محور تاکید دارد و ما هم از ظرفیت بخش خصوصی برای به نتیجه رسیدن پروژه های اقتصادی و تحول زا استفاده کردیم که بالغ بر چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان کار فوق العاده ای است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تاکید وزیر کشور بر تلاش برای رسیدن به خود کفایی اقتصادی استان ها مورد توجه بوده است، عنوان کرد: دکتر وحیدی وزیر کشور تاکنون ۶ سفر به این استان داشته و در رابطه با پروژه های عمرانی و زیرساخت، طرح های اقتصادی و محرومیت زدایی از مناطق دور افتاده و روستاها بازدید میدانی داشته و بطور جدی حمایت کرده است.
احمدزاده عنوان کرد: تمامی پروژه های عمرانی در دولت سیزدهم فعال هستند و در جای جای این استان شاهد احداث پروژه های بخش عمرانی هستیم.
وی با بیان اینکه در اغلب سفرهای وزیر کشور چرخه اقتصادی استان مطرح شد، افزود: در حوزه اقتصادی هم تحرک فراوان است و برای فعالتر شدن به حمایت های بیشتری نیاز داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیگیری ابر پروژه ها از جمله در حوزه اقتصادی در وزارتخانه های مربوطه با جدیت دنبال می شود عنوان کرد: میدان گازی مختار دیگر پروژه بزرگ استان است که در سطح وزارت نفت رایزنی هایی برای این پروژه صورت گرفته است.
مشاور وزیر کشور نیز گفت: تمام پروژه های استان، توان استفاده از ظرفیت بازار سرمایه را دارد که لازم است استان تیم مجهزی در این زمینه داشته باشد.
سید مجید هدایتی با بیان اینکه از مسئولین مربوطه این استان می خواهیم طرح توسعه پسماند را هر چه سریعتر ارائه دهند، ادامه داد: همچنین آماری از وضعیت ناوگان فرسوده داده شود و اینکه مطرح کنند که چه برنامه ای برای حمل و نقل برقی دارند.
وی عنوان کرد: همچنین نیازهای استان در زمینه دوربین های انتظامی و آتش نشانی ارائه شود.
همترازی توسعه بخش اقتصادی استان ها مد نظر وزارت کشور است
مشاور و دستیار اقتصادی وزیر کشور همچنین در نشست با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت همگن و همترازی رشد و توسعه بخش اقتصادی همه استان ها برای دراز مدت مد نظر وزارت کشور است.
هدایت اظهار کرد: توسعه و پیشرفت همگن بخش اقتصادی استان ها در برنامه دراز مدت و کوتاه مدت مدنظر وزارت کشور است.
وی افزود: برنامه ریزی در راستای توسعه اقتصادی همتراز استان ها با این هدف است که توسعه کشور همراه با توسعه همه استان ها محقق شود.
مشاور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه برنامه جدید وزارت کشور برای توسعه استان ها در اتاق های دربسته میسر نمی شود، گفت: برای تحقق این مهم جلسات و نشست ها با حضور همه فعالان اقتصادی استان برگزار می شود.
هدایت عنوان کرد: توسعه استان ها با دانش فنی، نیروی انسانی توانمند و سرمایه گذاری با هم راستا کردن ظرفیت ها با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی در کنار هم دیده شده است.
مشاور و دستیار اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: استان ها را رصد می کنیم که برای اجرای طرح ها و پروژه های صنعتی با مشکلی مواجه نشوند و اگر گرفتاری بود در راستای رفع آن گام برداشته شود که در برخی استان ها مشکلاتی با محیط زیست در راستای اجرای طرح‌ها وجود داشت.
وی با اشاره به نگاه به طرح آمایش سرزمین ،گفت: طرح های بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله پتروپالایشگاه گچساران و سایر پروژه ها قرار است انجام شود که با رصدی که انجام گرفته هماهنگی درون استانی برای انجام پروژه های بزرگ در استان خوب بوده و در صورتی که نیاز به حمایت باشد ما هم دریغ نخواهیم کرد.
وی عنوان کرد: طرح بیواتانول باشت، پتروشیمی دهدشت، پتروپالایشگاه گچساران، طرح فسفات و پتروشیمی چرام و پلیمر گچساران از جمله طرح هایی است که قرار است در این استان اجرا شوند که قطعا لازم است تا هماهنگی بین دستگاهی برای این طرح ها به خوبی انجام شود.
 انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb95b8.rhb5wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما