مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به وجود پالایشگاه در ۵۴ ردیف گازی در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: خطوط لوله زیردریایی ۳۲ اینچ در میدان گازی پارس جنوبی ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.
plusresetminus
حفر ۳۳۶ حلقه چاه گاز در میدان گازی پارس جنوبی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به تولید ۷۵ درصد گاز مصرفی کشور از میدان پارس جنوب گفت: تولید حجمی گاز غنی شده از میدان مشترک گاز پارس جنوبی سالانه ۲ هزار میلیارد مترمکعب است.
 مهراب قبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی دارای 16 پهنه اصلی در بخش سکونت، صنعت، مختلط، زیرساخت، فضای سبز و دیگر حوزه‌ها است.
وی با بیان اینکه 19.28 درصد از اراضی منطقه پارس جنوبی در حوزه صنعت است گفت: 8.59 درصد مساحت پارس جنوبی به بخش پالایشگاه‌های گاز اختصاص دارد و صنایع پتروشیمی در این منطقه 3.27 درصد فضا اشغال کرده‌اند.
مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به وجود پالایشگاه در 54 ردیف گازی در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: خطوط لوله زیردریایی 32 اینچ در میدان گازی پارس جنوبی 3 هزار و 200 کیلومتر است.
قبادی سکوهای بهره‌برداری این میدان گازی را 39 سکو دانست و خاطرنشان کرد: در میدان گازی پارس جنوبی 336 حلقه چاه گاز حفر شده است.
وی تولید گاز از این میدان گازی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی تولید و پس از فرآوری در پالایشگاه‌های خشکی در عسلویه و کنگان به شبکه سراسری برای تامین گاز کشور منتقل می‌شود.
مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های سازمان منطقه ویژه پارس تولید 75 درصد گاز مصرفی کشور از منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ارزش تولیدات گاز از منطقه پارس جنوبی معادل روزانه 4 میلیون بشکه نفت است.
قبادی تولید حجمی گاز غنی شده از میدان مشترک گاز پارس جنوبی سالانه 2 هزار میلیارد مترمکعب دانست و اضافه کرد: تولید این میزان گاز معادل 360 میلیارد دلار است.
وی مساحت میدان گازی پارس جنوبی را 9700 کیلومتر مربع اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان 3 هزار و 700 کیلومترمربع در خط مرزی ایران و 6 هزار کیلومتر مربع در سرزمین قطر قرار دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcfcmdy.w6d00agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما