مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:مجموع انرژی خالص نیروگاه در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت.
plusresetminus
تولید انرژی در نیروگاه نکا ۱۹ درصد رشد یافت
به گزارش نفت آرا، محسن نعمتی با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر بالغ بر ۷۰ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۳۰ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به دست آمده است، گفت: نیروگاه نکا در سه ماه ابتدای امسال حدود دو میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۶۰ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد.
وی گفت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست و لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند.
نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد
https://naftara.ir/vdcd.s0f2yt0x9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما