مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با پایان یافتن طرح‌های کاهش مشعل سوزی شاهد کاهش ۸۵۰ میلیون مترمکعبی گاز و ۲۶۰ هزار تن دی اکسید گوگرد در سال نسبت به سال ۱۴۰۰ را خواهیم داشت.
plusresetminus
زمان تکمیل طرح کاهش مشعل سوزی در پارس جنوبی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: طرح کاهش مشعل سوزی در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت داشته و این طرح مرداد ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.
 احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی روز شنبه در نشست بررسی طرح کاهش مشعل سوزی اظهار کرد: طرح کاهش مشعل سوزی در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت داشته و با تکمیل این طرح در پایان مرداد ۱۴۰۳ سالانه ۲۵۰تا ۳۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزش افزوده به همراه دارد.
وی ادامه داد: با دستورات ریاست جمهوری و وزیر نفت، طبق مصوباتی که به مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شده در سه فاز شامل خرید، اجرا و مزایده گاز‌های مشعل اقدام شده است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با پایان یافتن طرح‌های کاهش مشعل سوزی شاهد کاهش ۸۵۰ میلیون مترمکعبی گاز و ۲۶۰ هزار تن دی اکسید گوگرد در سال نسبت به سال ۱۴۰۰  را خواهیم داشت.
باهوش گفت: ۶ قرارداد مزایده فروش گاز‌های مشعل منعقد شده و از مهرماه امسال این طرح آغاز شده است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: مدت اجرای این قرارداد‌ها ۲ سال و بهره‌برداری ۳تا ۵سال خواهد بود که در پالایشگاه‌های اول تا دهم مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد.
وی گفت: با پایان یافتن طرح کاهش مشعل سوزی سوزی، سالیانه بیش ازهزار میلیون مترمکعب دیگر کاهش خواهد داشت.
باهوش بیان کرد: فرایند مزایده مشعل سوزی پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم در حال اجرا است و پالایشگاه سیزدهم نیز در آستانه تکمیل و تحویل از شرکت ملی نفت به شرکت ملی گاز ایران است که کار‌های عملیاتی در خصوص کاهش مشعل‌سوزی در این پالایشگاه نیز انجام خواهد شد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: افزایش بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه (۱۸ فاز) یکی دیگر از طرح‌های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی است.
وی ادامه داد: مدت قرارداد این طرح ۴۸ ماهه است که در پایان این طرح، راندمان بازیافت تولیداتان از ۶۶ درصد به ۷۸ درصد خواهد رسید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcbgab8.rhb5spiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما