رئیس ساخت داخل(خودکفایی) پتروشیمی شهید تندگویان گفت: صنعت پتروشیمی باید بتواند با آمادگی لازم به حوزه‌های فناوری ورود کنند.
plusresetminus
تحریم‌ها بزرگترین چالش صنعت پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ابوالقاسم جومردیانی، رئیس ساخت داخل(خودکفایی) پتروشیمی شهید تندگویان در حاشیه نمایشگاه پتروفن به گفت: صنعت پتروشیمی را نمی‌توان یک صنعت نوپا در کشور دانست. می‌توان گفت این دهه سومی است که این صنعت پیاده سازی می‌شود. مدیران به تازگی به سمت صنایع پایین دست رجوع کرده‌اند و شرکت‌ها را به این سو تشویق می‌کنند. به نظر من این کار جای تقدیر دارد و نشانه خوبی است چرا که نشان می‌دهد در صنعت پتروشیمی هم شکوفایی لازم وجود دارد و هم اینکه صنایع کوچکتر در این حوزه به یک سطحی از بلوغ رسیده‌اند. صنعت پتروشیمی باید بتواند با آمادگی لازم به حوزه‌های فناوری ورود کنند.
او در ادامه گفت: تحریم‌ها بزرگترین چالش این روزهای صنعت پتروشیمی است. خیلی از موانع در این مسیر تبدیل به فرصت شده و ما را به خودکفایی رسانده است و خیلی‌های دیگر هم همچنان باقی مانده است. از جمله این موانع تامین مواد اولیه و برخی تجهیزات است که باید به دانش ساخت آن دست پیدا کنیم. گاهی امکان ساخت را تجهیزات را داشتیم و ساختیم گاهی هم دانش اولیه و لازم را نداریم.
او همچنین افزود: ما سعی داریم به سمت شرکت‌های دانش بنیان برویم تا توانایی ساخت تجهیزات لازم اولیه را پیدا کنیم. ما توانستیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان مسائلی را حل کنیم که فکر می کردیم اصلا امکان پذیر نیست. پس این امید وجود دارد که بتوانیم گام های بلندتر و رو به جلویی برداریم.
جومردیانی در پایان اضافه کرد: ما در زمینه‌های تکنولوژی با کمک دانش بنیان‌ها توانستیم فناوارانه عمل کنیم. یک سری نیازمندی‌ها را شناسایی کرده‌ایم و امیدواریم به کمک این نمایشگاه‌ها ارتباطات و همکاری‌های خوبی شکل بگیرد. استقبال خوبی تا به امروز شده؛ چون مسیر ما روشن است و بروکراسی پیچیده‌ای ندارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc1pqs.2bqii8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما