مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه با اشاره به تعمیرات اساسی مخازن یک میلیون بشکه‌ای ۲۵ و ۲۶ و با توجه به اهمیت استراتژیک این مخازن، خواستار افزایش تلاش برای دسترسی سریعتر به ظرفیت ذخیره‌سازی مخازن مذکور شد.
plusresetminus
افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در خارک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با انجام تعمیرات مخازن ذخیره نفت این پایانه، ۲ میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره‌سازی این پایانه در جزیره خارک افزوده می‌شود.
 عباس غریبی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خارک با بیان اینکه پایانه نفتی خارک به‌عنوان پایانه استراتژیک در حوزه ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام کشور است اظهار داشت: کمک به تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز دارای زیرساخت‌های مهمی شامل پهلوگاه‌ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره‌سازی و سامانه‌های اندازه‌گیری بوده که به‌روز بودن، چابکی و آمادگی پایانه در انجام مأموریت‌ها بسیار حائز اهمیت است.
  وی به تعمیرات و نوسازی اسکله غربی آذرپاد پرداخت و تسریع در تکمیل تعمیرات پهلوگاه‌های 12 و 15 اسکله غربی را مورد تأکید قرار داد و افزود: این پهلوگاه‌ها دارای اهمیت حیاتی در تداوم صادرات نفت کشور است و مناسب پهلودهی نفتکش‌های مختل بوده و هم اکنون با تأمین تجهیزات مورد نیاز در مراحل پایانی ایمن‌سازی جهت پهلودهی سوپر تانکرهاست.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه با اشاره به تعمیرات اساسی مخازن یک میلیون بشکه‌ای 25 و 26 و با توجه به اهمیت استراتژیک این مخازن، خواستار افزایش تلاش برای دسترسی سریعتر به ظرفیت ذخیره‌سازی مخازن مذکور شد.
غریبی از افزودن شدن ظرفیت ذخیره‌سازی مخازن نفتی خارک خبر داد و گفت: با اتمام تعمیرات مخازن 25 و 26 پایانه نفتی ایران در خارک، 2 میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره‌سازی این پایانه افزوده خواهد شد.
وی بیان کرد: در تعمیرات اساسی مخزن 25 با پیشرفت بیش از 50 درصد به دنبال اتمام رسوب‌زدایی مخزن در حداقل زمان و منطبق با برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده هستیم
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: تکمیل تعمیرات اساسی مخزن یک میلیون بشکه‌ای شماره 26 این پایانه با  پیشرفت فیزیکی 73 درصد در دستور کار قرار دارد و در مرحله رنگ‌آمیزی سقف و کف برای بهره‌برداری است.

 
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcbgsb8.rhb5apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما