درآمد ایران قبل از پیدایش نفت و گاز از طریق تجارت پارچه و محصولات کشاورزی صورت می‌گرفت.
plusresetminus
درآمد ایران قبل از کشف نفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، درآمد ایران قبل از پیدایش نفت و گاز از طریق تجارت پارچه و محصولات کشاورزی صورت می‌گرفت. این تجارت تا قبل از ساخت شدن جاده ابریشم بسیار محدود بود، اما با ساخته شدن این جاده باعث ایجاد راه های ارطباتی بیشتر از ایران به دیگر کشورهای همسایه شد. در ادامه با پیدایش اولین چاه نفتی در ایران، تجارت ایران بعد از جاده ابریشم، مهم ترین صنایع ایران برای صادرات و راه های تجاری ایران قبل از جاده ابریشم را برای شما آورده‌ایم
اولین چاه نفتی ایران
اولین چاه نفتی ایران در سال ۱۲۸۶ هجری شمسی در مسجد سلیمان در استان خراسان می‌باشد. این چاه در منطقه‌ای به نام دره خرسون (میدان نفتون) مستقر است. این چاه به چاه شماره یک نفتی نیز شهرت دارد، زیرا این چاه اولین چاه نفتی در خاوره میانه است.
تجارت از جاده ابریشم
Shape2
با ساخته شدن جاده ابریشم راه های تجاری بسیاری از کشور ها بسیار تغییر و پیشرفت کرد. این جاده با هدف راه ارتباطی در سراسر آسیا ساخته شد، که به مدت ۱۷۰۰ سال از بزرگترین شبکه های بارزگانی دنیا به حساب می‌آمد. مهم ترین قسمت های جاده ابریشم عبور آن از خارزم و خرسان بود که از آنجا وارد مسیر های مختلف تجاری ایران می‌شدنند.
مهم ترین صنایع ایران برای صادرات
از مهم ترین صنایع صادراتی ایران قبل ورود کشف نفت، مواد غذایی مانند گندم و جو، دام، پارچه، برنج و صنایع درستی مانند کوزه گری و سفال گری بوده. این موارد از طریق راه های بسیار دور به همسایگان صادرات یا از طریق بازرگانانی که وارد ایران می‌شدن به فروش می‌رسید.
سخن پایانی
درامد ایران قبل از کشف اولین چاه نفتی در مسجد سلیمان، یعنی قبل از سال ۱۲۸۶ از طریق صادرات مواد غذایی، صنایع دستی و مواد کشاورزی صورت می‌گرفت. این صادرات تا قبل از ساخته شدن جاده ابریشم بسیار سخت و محدود بود، اما بعد از ساخته شدن جاده ابریشم صادرات و بازرگانی ایران تغییرات بسیار زیادی کرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcirwaz.t1ar32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما