معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه هم‌اکنون تقریباً در زمینه کاتالیست به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: تا پایان دولت سیزدهم این کار به‌طور ۱۰۰ درصد انجام می‌شود.
plusresetminus
خودکفایی ۱۰۰ درصدی در زمینه کاتالیست در دولت سیزدهم محقق می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتِک) با بیان اینکه استفاده از فناوری و نوآوری باید اولویت صنعت نفت باشد، اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق در نخستین همایش «پتروتِک» با موافقت وزیر نفت تصمیم گرفتیم این رویداد به‌صورت سالانه برگزار شود.
وی افزود: همایش و نمایشگاه پتروتک محل ملاقات عرضه و تقاضای شرکت‌های فناور و نوآور بیرونی و داخلی صنعت نفت است.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه تلاش شبکه دانش‌بنیان کشور تبدیل ایده به محصول است، تصریح کرد: می‌توانیم از ظرفیت این شبکه برای موفقیت فعالیت‌های صنعت نفت استفاده کنیم.
زیدی‌فرد با اشاره به اینکه توسعه دانشگاه‌ها، پژهشگاه‌ها و مجموعه‌های فناور و نوآور دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت بار اول اولویت وزارت نفت است، به‌طوری که برای سال دوم نیز مقام اول را در استفاده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در میان سایر دستگاه‌ها به‌دست آورده است.
وی شناسایی دقیق نیازهای فناورانه، استفاده از ظرفیت قانون ساخت بار اول و شناسایی چالش‌های ساخت بار اول را از جمله اقدام‌های وزارت نفت برشمرد و افزود: برای حل چالش‌های ساخت بار اول از ظرفیت صندوق فناوری استفاده کرده‌ایم.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به بحث صدور خدمات فنی - مهندسی اشاره و تصریح کرد: باید با تشکیل کارگروه فنی - مهندسی در وزارت نفت و فعالیت این کارگروه از ظرفیت فناوری و نوآوری کشور استفاده کنیم.
زیدی‌فرد با بیان اینکه وزارت نفت هرگونه حمایتی را که بتواند از شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ قانونی انجام می‌دهد، گفت: صدور چند هزار تجهیزات به ونزوئلا موفقیت بزرگی برای صنعت نفت بوده است.
وی با بیان اینکه تشکیل نهاد صدور گواهی کیفیت به تسهیل صادرات کمک می‌کند، اظهار کرد: در زمینه کاتالیست تقریباً به مرز خودکفایی رسیده‌ایم که این موضوع در پایان دولت سیزدهم به‌صورت 100 درصد می‌شود.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: قراردادهای متعددی را به صاحبان فناوری و بخش فناور سایر دستگاه‌های اجرایی  برای ساخت تجهیزات امضا کرده‌ایم، همچنین با حمایت و ایجاد زمینه برای خلاقیت و نوآوری برای افراد در داخل صنعت نفت و بیرون از آن توانسته‌ایم از اختراعات و محصولات آنها به‌خوبی استفاده کنیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcfmvdy.w6d0jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما