شهردار صنعتی شرکت پالایش نفت آبادان از اجرای عملیات چربی زدایی با کمک شرکت دانش‌بنیان برای نخستین بار و به‌صورت آزمایشی در پالایشگاه آبادان خبر داد.
plusresetminus
مقدمه ای برای نونوار شدن پالایشگاه آبادان با مشارکت شرکت دانش‌بنیان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احمد جهان نژادیان اظهار کرد: با استفاده از دانش نوین، توسط یک شرکت دانش‌بنیان تلمبه‌ای در واحد 75 به صورت آزمایشی چربی زدایی شد. 
شهردار صنعتی شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه این کار برای نخستین بار در سطح پالایشگاه آبادان انجام‌شده است به جزئیات اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پالایش فرآورده در شرایط تحت‌فشار انجام می‌شود ، در فرآیند انتقال در برخی موارد شاهد بیرون‌زدگی مواد از بین لوله‌ها و پمپ‌ها هستیم و همین امر باعث ایجاد پوششی می‌شود که با هیچ حلالی  پاک نمی‌شود.
 وی ادامه داد: بیش از 70 درصد قسمت‌ها در پالایشگاه آبادان نوسازی شده‌اند اما در ظاهر به دلیل کار با مواد نفتی دارای آلایندگی بصری می باشند که بخشی از این اتفاق به خاطر آلوده بودن سطوح به مواد نفتی سنگین است.
  جهان نژادیان با تاکید بر اینکه وجود این لایه‌های رسوب‌کرده ازنظر ایمنی برای دستگاه‌ها و افراد نیز یک تهدید محسوب می‌شود، به تولید یک حلال توسط شرکتی دانش‌بنیان اشاره کرد و توضیح داد: این حلال می‌تواند با شکست مولکولی و نفوذ در ترکیب شیمیایی باعث پاک‌سازی و چربی زدایی از رسوباتی شود که چندین سال است  انباشته شده است.
 وی با یادآور شدن اینکه از این حلال می‌توان برای تمام سطوح استفاده کرد، افزود: با استفاده از این تولید دانش‌بنیان می‌توان با اولویت‌بندی پمپ‌ها، ادوات و تجهیزات، کف واحدها را چربی زدایی کرد و این اقدام می‌تواند گام موثری در راستای حفظ ایمنی و آراستگی واحدهای پالایشی باشد که در مقایسه با روش‌های سنتی کم اثر، ازنظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.
  به گفته شهردار صنعتی پالایشگاه آبادان، چربی زدایی پمپ و الکتروموتور واحد 75 به‌صورت آزمایشی انجام‌شده تا پس از کسب رضایت مدیریت و مسئولان واحدهای پالایشی، این  امر در تمام واحدهای پالایشی پالایشگاه آبادان عملیاتی شود که این اقدام می‌تواند به‌صورت مستقیم توسط شرکت تولیدکننده و یا با خرید حلال و انجام توسط کارکنان شهرداری صنعتی انجام شود. 
وی در پایان پیگیری مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در رابطه با نوآوری و به‌روز شدن روش‌های اجرایی برای تسریع در اجرا و زیبا کردن ویترین پالایشگاه را قابل‌تقدیر دانست.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjyaev.uqe8yzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما