مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان در جریان حضور در دومین رویداد پتروتک از برنامه ریزی برای کاهش نفت کوره تولیدی و حرکت این پالایشگاه به سمت تولید فرآورده هایی با ارزش افزوده بیشتر در چهار سال پیشرو خبر داد.
plusresetminus
دورنمای پالایشگاه آبادان برای پایان خام فروشی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حکیم قیم در دومین نشست  میهمان پنل طرح های پتروپالایشگاهی در  دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت، بر سوق یافتن پالایشگاه آبادان به سمت استفاده از تکنولوژی روز جهان تاکید کرد و گفت: با شروع نسل جدید پتروپالایشگاه ها برای تکمیل کردن زنجیره سوخت، پالایشگاه آبادان نیز با توجه به محصولاتی که تولید می کند به سمتی قدم برداشته که با ورود به این چرخه، خام فروشی را تا حدامکان کاهش داده و  محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تولید کند.
وی افزود: شرکت پالایش نفت آبادان هم اکنون در  حال مذاکره و عقد قرارداد با شرکت های پایین دستی است تا بتواند از محصولات ته مانده برج های تقطیر همچون v.b و نفت کوره محصولاتی همچون پروپیل و دیگر فرآورده ها را تولید کند.
مدیرعامل پالایشگاه آبادان تامین خوراک های گازی و مایع پتروشیمی های مختلف کشور را دیگر اقدام مثبت پالایشگاه آبادان در همین راستا دانست و از انعقاد قرار داد با پتروشیمی های آبادان و مارون برای تکمیل چرخه تولید فرآورده های ارزشمند خبر داد.
وی اظهار کرد: با توجه به همجواری با پتروشیمی های آبادان و مارون، تلاش شده به صورت غیر مستقیم  و با انعقاد قرارداد چرخه تولیدات پتروپالایشگاهی را تشکیل داد، بر همین اساس با پتروشیمی آبادان قراردادی بسته شد که در قالب آن برای اولین بار از ترکیب هیدروژن سولفید برج های SSD محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تولید شود که با این اقدام علاوه بر نقش داشتن در تکمیل چرخه پتروپالایشی کمکی به تولید دوباره پتروشیمی آبادان هم خواهد شد.
قیم همچنین پروژه احداث فاز ۲، ۳ و ۴ پالایشگاه آبادان را تلاشی دیگر برای کاهش میزان نفت کوره تولیدی این پالایشگاه از ۴۰ درصد کنونی تا زیر ۱۰ درصد تا سال ۱۴۰۶ برشمرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb5zb8.rhb5gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما