با همکاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و مدیریت اکتشاف انجام شد:

راندن یکی از سنگین ترین رشته های جداری در میدان نفتی رامشیر

با همکاری متخصصان ملی حفاری و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، راندن یکی از سنگین ترین رشته های جداری در میدان نفتی رامشیر انجام شد.
plusresetminus
راندن یکی از سنگین ترین رشته های جداری در میدان نفتی رامشیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهران مکوندی قائم مقام مدیرعامل شرکت در این باره گفت: عملیات لوله گذاری چاه (راندن رشته های جداری) یکی از عملیات های کاملا تخصصی و حساس در طول حفاری یک حلقه چاه محسوب می شود که توسط متخصصان واحد های فنی و مهندسی به عنوان یکی از خدمات جنبی حفاری صورت می پذیرد.
وی در تشریح عملیات نادر و تخصصی انجام شده در میدان رامشیر اظهار کرد: این موفقیت توسط متخصصان دستگاه حفاری پیروز یک (۶۰ فتح) با حفاری حفره ۲۶ اینج آغاز و تا عمق ۲ هزار و ۶۶ متری در سازند گچساران و با وزن گل ۱۱۲ پوند بر فوت مکعب(pcf) بر روی چاه اکتشافی / توصیفی شماره ۱۵ رامشیر محقق شد.
مکوندی راندن ۱۷۱ شاخه رشته جداری ۲۰ اینج با وزن یک میلیون و ۵۰ هزار پوند را کاری پیچیده و قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: عمق حفاری ثبت شده تا محل نصب پاشنه، ۲ هزار و ۲۰ متر بود که در انجام این عملیات ۲ هزار و ۴۷۲ بشکه سیمان با وزن ۱۱۶ و ۱۱۸ پوند بر فوت مکعب (pcf) به صورت سیمان راهنما و دنباله با استفاده از استینگر (Stinger) تزریق گردید.
گفتنی است دستگاه حفاری ۶۰ فتح شرکت ملی حفاری ایران تنها دستگاه حفاری با توان بالای ۳ هزار اسب بخار ناوگان عملیاتی شرکت است که امکان راندن رشته های جداری فوق سنگین خصوصا در چاه های اکتشافی را دارا می باشد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcenf8z.jh8w7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما