دو کارگری که اخیراً در شرکت پیمانکاری «نورهان صنایع» قصد خودکشی داشتند، ارتباط مستقیم کاری با شرکت پتروشیمی ایلام نداشته‌اند و با اتمام پیمان و‌ پروژه طبیعتاً پیمانکار و نیروهای پیمانکاری بایستی مجتمع را ترک نمایند.
plusresetminus
پاسخ پتروشیمی ایلام به گزارش خودکشی ۶ کارگر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پتروشیمی ایلام به گزارش ایلنا در مورد خودکشی شش کارگر پاسخ داد.
 در متن جوابیه‌ی پتروشیمی ایلام آمده است:
در پاسخ به گزارش منتشر شده در آن خبرگزاری با تیتر «در پتروشیمی چوار چه خبر است» جوابیه شرکت پتروشیمی ایلام به حضور ارسال می‌گردد مستدعی است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات در همان صفحه خبرگزاری ایلنا و صفحات مرتبط منتشر گردد.
۱-دو کارگری که اخیراً در شرکت پیمانکاری «نورهان صنایع» قصد خودکشی داشتند، ارتباط مستقیم کاری با شرکت پتروشیمی ایلام نداشته‌اند و با اتمام پیمان و‌ پروژه طبیعتاً پیمانکار و نیروهای پیمانکاری بایستی مجتمع را ترک نمایند.
۲-خبرگزاری ایلنا توضیحات تکمیلی در خصوص دلایل اقدام به خودکشی و تاریخ پایان پروژه همکاری مجتمع پتروشیمی ایلام با پیمانکاران را از شرکت «نورهان صنایع« پیگیری می‌نمود که نفرات تحت مدیریت آن شرکت اقدام به خودکشی نموده‌اند، نه پتروشیمی ایلام!
۳-پدیده خودکشی متاثر از عوامل مختلفی است که جامعه‌شناسان و روان‌شناسان می‌توانند اظهار نظر کارشناسی داشته باشند اما در خصوص خودکشی ۶ فرد مذکور در‌ چوار که اسامی آنان در‌ ایلنا ذکر شده است باید گفت دلایل خودکشی این افراد هیچ ارتباط مستقیمی با پتروشیمی ایلام نداشته‌ است و دستگاه‌های متولی می‌توانند اظهار نظر‌ نمایند.
۴-موضوع بیکاری و خودکشی در‌ استان محروم ایلام یک موضوع اپیدمی و نگران‌کننده است اما پتروشیمی ایلام با اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر نقش پررنگی در کاهش آمار بیکاری داشته است و تاکنون این مجتمع در جهت تعدیل نیروی انسانی اقدام به اخراج هیچ کارگری ننموده است و‌ موارد مطرح شده در‌ آن رسانه کذب است.
۵-از ۶ مورد خودکشی ذکر شده ۲ مورد که هیچ گونه ارتباط شغلی مستقیم و یا غیر مستقیم با پتروشیمی ایلام نداشته‌اند و یک مورد خودکشی دیگر در خارج از شرکت و به دلایل غیر شغلی به وقوع پیوسته است که مراجع ذی‌صلاح می‌توانند اظهارنظر نمایند. در یک مورد خودکشی نفر پیمانکاری پتروشیمی، به  اطلاع افکار عمومی می‌رساند نامبرده بر اساس تصمیم کمیته انضباطی تعلیق شده بود و نه اخراج.
۶-انتشار نحوه خودکشی در کارخانه و‌ محیط صنعتی توسط آن رسانه تشویق کارگران در جهت اقدام به خودکشی محسوب می‌شود و آن رسانه می‌توانست کارگران را ترغیب و آگاه می‌نمود که از طریق اداره کار و مراجع مربوطه مطالبات خود را پیگیری نمایند نه با شکستن تابوی خودکشی!
در‌ پایان پیشنهاد می‌گردد خبرگزاری ایلنا به عنوان یک خبرگزاری حوزه کار و کارگری اخبار خود را از منابع رسمی و موثق دریافت نماید و  گفتنی است شرکت پتروشیمی ایلام حق پیگیری حقوقی و قضایی این موضوع را برای خود محفوظ می‌داند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdciwyaz.t1ar52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما