معاون بهره‌وری شرکت ملی گاز گفت: ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود و از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.
plusresetminus
۷۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مسعود کاظمی معاون بهره وری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به فرارسیدن زمستان و افزایش مصرف گاز در کشور افزود: از همه هم‌وطنان می‌خواهیم با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل، تنظیم دمای وسایل گرمایشی و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در بخش‌های تجاری، کشاورزی و صنعتی و مدیریت مصرف انرژی، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.
کاظمی گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود و طبیعتاً هر چقدر این مصرف بخش خانگی افزایش پیدا کند گاز تخصیصی به بخش‌های مولد کشور و نیروگاهی کاهش پیدا می‌کند.
او در خصوص راهکارهای صرفه جویی گاز توضیح داد: نمیتوان یک نسخه واحدی را برای تمامی منازل مسکونی و یا اماکن تجاری پیچید. در بخشی از منازل ممکن است بخاری استفاده کنند در برخی از منازل ممکن است گرمایش مرکزی داشته باشند به فراخور آن شرایطی که دارند می‌توانند صرفه جویی را داشته باشند. به طور مثال اگر افراد از دوبخاری در منزلشان استفاده می‌کنند یکی را می‌توانند از سرویس خارج کنند و یا میزان حرارت را کاهش بدهند. در جاهایی هم که سیستم گرمایش مرکزی است می‌توانند دمای موتورخانه را کاهش بدهند یا اینکه برخی از رادیاتورها را از سرویس خارج کنند.
معاون بهره‌وری شرکت ملی گاز گفت: اگر هر خانه‌ای بتواند ۱۰ درصد صرفه جویی کند طبیعتاً معادل یک پالایشگاه بزرگ و یا دو فاز در بخش پارس جنوبی است می‌تواند کمک چشمگیری به بخش صنعت و نیروگاه داشته باشد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcepf8z.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما