مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دنا گفت: در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی توسط مدیران ارشد هلدینگ پتروفرهنگ برای رفع موانع موجود در روند اجرایی پتروشیمی دنا در زمینه تامین و تدارکات مورد نیاز پروژه بعد از توقف ۴ ساله، انجام شده است.
plusresetminus
روایتی از ۴ ماه خدمت برای گشایش گره‌های ۴ ساله در پتروشیمی دنا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حسین هاشمی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز تعیین تکلیف و به بزودی وارد پروژه و نصب می‌شوند، اظهار داشت: تعیین تکلیف قرارداد ۳۲ میلیون یورویی با ماشین سازی اراک و همچنین تامین مالی (تسهیلات خارجی) از کار‌های بزرگ انجام شده در ماه‌های اخیر است.
وی این را هم گفت که برای تامین مالی پروژه از طریق بانک EIH با وجود پیگیری‌های انجام شده از طریق بانک مرکزی، وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل رفع شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دنا با اشاره به اینکه این طرح از طرح‌های اولویت دار بوده و تا پایان سال ۱۴۰۳ می‌بایست به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام بانک‌های فعال در حوزه پتروشیمی از جمله بانک ملی برای تحقق این مهم به تعهدات خود عمل کنند.
هاشمی ابراز کرد: مجموعه پتروشیمی دنا از مجموعه‌های وابسته به هلدینگ انرژی سپهر و پتروفرهنگ است که هم اکنون بعنوان یک پروژه ملی مورد تایید و تاکید دولت سیزدهم قرار گرفته و همچنین از طرح‌های اولویت دار دولت است.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی دنا هم اکنون بیش از ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پارس واقع شده و حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده و بر اساس برنامه ریزی انجام تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
هاشمی میزان ارز آوری پتروشمی دنا بعد از راه اندازی را بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو عنوان کرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcexv8z.jh8wzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما