نکویی مناطق ماهشهر، عسلویه، کنگان، پارسیان، چابهار و قشم را به عنوان هاب های صنعت پتروشیمی ایران معرفی کرد و گفت: در حال حاضر در منطقه ماهشهر ۲۰ طرح با سرمایه گذاری ۷.۴ میلیارد دلار و ظرفیت ۵.۹ میلیون تن و در منطقه عسلویه ۲۲ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۲۲ میلیارد دلار و ظرفیت حدود ۲۸ میلیون تن در دست احداث است.
plusresetminus
۹۷ میلیارد دلار پروژه جدید پتروشیمی در ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: درحال حاضر ۱۲۵ طرح پتروشیمی با مجموع ارزش سرمایه‌گذاری حدود۹۷ میلیارد دلار در دست اجرا است.
  رضا نکویی، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولین همایش سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی اظهار داشت: تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی تا پایان برنامه هشتم توسعه که مورد تأکید مقام معظم رهبری هستند، نیازمند تأمین مالی سازنده حدود 7 میلیارد دلار است.
وی افزود: با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تمامی طرح های سرمایه گذاری که سال گذشته تدوین شده بودند، مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به نیاز کشور برخی از طرح های پتروشیمی حذف و برخی دیگر برای اجراء جایگزین شد.
نکویی با بیان اینکه "مقام معظم رهبری از سال 1375 تاکنون بارها به تکمیل زنجیره ارزش و تأمین مالی صنایع پایین دستی تأکید داشته اند و دیدگاه های ایشان سرلوحه کار ما قرار گرفته"، گفت: در حال حاضر ظرفیت صنعت پتروشیمی 92 میلیون تن است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفت، ظرفیت صنعت پتروشیمی در برنامه توسعه هفتم به حدود 141 میلیون تن و در برنامه هشتم توسعه به حدود 200 میلیون تن می رسد.
وی ادامه داد: درحال حاضر 125 طرح پتروشیمی با مجموع ارزش سرمایه‌گذاری حدود97 میلیارد دلار در دست اجرا است و تعداد مجتمع های پتروشیمی تا سال 2032 به 179 مجتمع افزایش پیدا خواهد کرد.
نکویی مناطق ماهشهر، عسلویه، کنگان، پارسیان، چابهار و قشم را به عنوان هاب های صنعت پتروشیمی ایران معرفی کرد و گفت: در حال حاضر در منطقه ماهشهر 20 طرح با سرمایه گذاری 7.4 میلیارد دلار و ظرفیت 5.9 میلیون تن و در منطقه عسلویه 22 طرح با سرمایه گذاری بیش از 22 میلیارد دلار و ظرفیت حدود 28 میلیون تن در دست احداث است.
وی افزود: همچنین در مناطق کنگان، سیراف و دیر 14 طرح با سرمایه گذاری بیش از 11.5 میلیارد دلار و ظرفیت حدود 14 میلیون تن و در منطقه انرژِی بر پارسیان نیز 11 طرح با بیش از 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری و ظرفیت تولید حدود 14.5 میلیون تن در دست اجراست.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در منطقه چابهار 3 طرح با سرمایه گذاری حدود 5 میلیارد دلار و ظرفیت تولید 9.1 میلیون تن و در جزیره قشم نیز، 4 طرح با سرمایه گذاری بیش از 5 میلیارد دلار و ظرفیت حدود 10.5 میلیون تن عملیات اجرایی خود را آغاز کرده اند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcewv8z.jh8wwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما