یکی از سیاستمداران برجسته پاکستان با اشاره به روابط دیرینه پاکستان و ایران گفت: پاکستان باید بُت ترس را بشکند و توافق‌نامه خط لوله گاز پاکستان و ایران را اجرا کند.
plusresetminus
پاکستان بُت ترس را بشکند و توافق‌نامه خط لوله گاز ایران را اجرا کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سناتور مشاهد حسین سید سیاستمدار سرشناس پاکستانی گفت که پاکستانی‌ها ملتی مستقل هستند که حق تصمیم گیری و اقدام بر اساس منافع ملی خود را دارند.
مشاهد حسین سید گفت: پاکستان باید بُت ترس را بشکند و توافق‌نامه خط لوله گاز پاکستان و ایران را اجرا کند. هیچ مشکل یا تضاد اساسی بین پاکستان و ایران از نظر منافع، تفکر و اهداف وجود ندارد.
وی افزود: در پایه و اساس روابط دو کشور صمیمیت محکمی وجود دارد که برای دهه‌ها برقرار بوده است. ایران اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان را به رسمیت شناخت. پاکستان اولین کشوری بود که انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی در سال ۱۹۷۹ به رسمیت شناخت.
سیاستمدار برجسته پاکستان گفت: من فکر می‌کنم ما باید سه کار انجام دهیم که رابطه ما را بهبود می‌بخشد. اول از همه بازارچه مرزی که توسط رئیس جمهور رئیسی و نخست وزیر پاکستان در سال جاری افتتاح شد. این بازارچه‌های مرزی باید گسترش یابد تا بتوانیم تجارت ریالی و روپیه‌ای را انجام دهیم و آن را باز کنیم و راحت‌تر کنیم.
مشاهد حسین سید افزود: دوم اینکه گاهی اوقات تروریسم در مرز‌ها وجود دارد و گاهی توسط برخی تروریست‌های پاکستانی که تحت کنترل ما نیستند آزاد حمله می‌کنند، گاهی برخی تروریست‌هایی گمراه از ایران اقدام می‌کنند، بنابراین این سوءتفاهم ایجاد می‌کند. باور‌های غلط باید از بین برود و مدیریت مرزی که در آنجا وجود دارد باید بی‌خطا شود. تروریست‌هایی که در پاکستان هستند و علیه دولت ایران و تروریست‌هایی که در ایران هستند، من فکر می‌کنم که هر دوی آن‌ها باید با همکاری دولت پاکستان محو شوند یا طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.
وی ادامه داد: قرارداد خط لوله ایران و پاکستان حدود ده سال پیش در دوره ریاست جمهوری زرداری امضا شد.
ایران این خط لوله را ۹۰۰ کیلومتر ساخته است. اکنون پاکستان بر اساس توافقنامه ملزم به تکمیل خط لوله است، بنابراین ما باید خط لوله‌ای را راه اندازی کنیم که به نفع اقتصاد و مردم پاکستان باشد. آن را شروع کنید و از ترس خارج شوید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchz6nz.23ni-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما