عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی قیمت هر بشکه روغن کارکرده را حدود ۲.۸ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تن روغن کارکرده در کشور داریم اما متولی مشخصی برای آن وجود ندارد.
plusresetminus
نظارت در کشور ما به صورت کامل انجام نمی شود/۷۰۰ هزار تن روغن کار کرده داریم اما متولی نداریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حسین منیری عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفتگو با بازار با بیان اینکه نظارت در کشور ما به صورت کامل انجام نمی شود، ادامه داد: در سطح کشور متولی مشخصی برای ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تن روغن کارکرده وجود ندارد.
او با بیان اینکه ما به دنبال احیای انجمن مربوط به این حوزه(انجمن تخصصی صنایع بازیافت روغن های کارکرده) هستیم اما وزارت صمت همکاری لازم را با فعالین این صنف انجام نمی دهد، ادامه داد: این در حالی است که این صنعت یک صنعت حیاتی از نظر زیست محیطی برای کشور محسوب می شود چرا رها کردن آن در طبیعت اثرات مخرب زیست محیطی فراوانی را به همراه دارد.
هر بشکه روغن کارکرده ۲.۸ میلیون تومان
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی با بیان اینکه ما هر بشکه روغن کارکرده را چیزی حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری می کنیم، ادامه داد: این در حالی است که وقتی صاحبان خودرو روغن خود را تعویض می کنند، پولی بابت روغن سوخته خود که تحویل تعویض روغنی ها می دهند، دریافت نمی کنند. به همین دلیل خواسته ما این است که دولت برای حمایت از فعالین این صنعت حداقل روغن های کارکرده را به صورت رایگان در اختیار ما قرار دهد.
این فعال اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کیفیت روغن ها تصفیه دوم، خاطر نشان کرد: اگر تقلب نشود، روغن های تصفیه دوم می توانند از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. طوری که در برخی از کشورها روغن ها گروه ۲، ۳ و ۴ را از این روغن های کارکرده خود تولید می کنند. اما متاسفانه در ایران به دلیل نبود تکنولوژی مناسب تنها روغن های گروه ۱ را می توان از روغن های کارکرده تولید کرد.
منیری ادامه داد: اما متاسفانه بعضا شاهد هستیم که یک سری واحدهای زیرزمینی با اسم برندهای معتبر محصولات بی کیفیت را تولید و روانه بازار می کنند. به همین دلیل عده ای تصور می کنند که روغن های تصفیه دوم کیفیت خوبی ندارند اما این تصورات به هیچ وجه درست نیست.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci53az.t1arp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما