مدیر عامل شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده جانمایی اولیه واحدها انجام‌ می شود، ابراز امیدواری کرد که سهامداران حمایت کنند که تسطیح زمین و کار عملیاتی انجام شود.
plusresetminus
سهامداران نگران تامین فاینانس پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نباشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، فرهاد احمدی در مراسم انعقاد قرارداد واگذاری ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو به پتروپالایشگاه شهید سلیمانی با بیان اینکه بررسی ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد، اظهار داشت: این پتروپالایشگاه ۲۲ واحد فرایندی خواهد داشت و ابعاد آن در ۲ یا ۳ فاز اجرایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این پتروپالایشگاه ظرف ۵ سال به اجراذخواهد رسید، افزود: صدور لایسنس از جمله اقدامات بزرگ این طرح پتروپالایشی است و در این راستا ۱۵ لایسنس در دستور کار است که کاری بزرگ را رفم‌خواهد زد.
مدیر عامل شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت خاطرنشان کرد: عزم ما در این پروژه این است که تجربه و دانش متخصصین که در نمونه واحدهای پالایشی قبلا در کشور بکار گرفته شده لود این بار در این واحد پتروپالایشگاهی ایرانیزه شود و امیدواریم این وظیفه بدیت منخصصین جوان ایرانی خاتمه یابد.
وی با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده جانمایی اولیه واحدها انجام‌ می شود، ابراز امیدواری کرد که سهامداران حمایت کنند که تسطیح زمین و کار عملیاتی انجام شود.
احمدی با بیان اینکه بنا بر تصمیم پتروپالایشگاه شهید سلیمانی ؛ مراحل اجرایی مخازن ذخیره سازی تا فرایندی و تکمیل زنجیره ارزش تا ۶ ماه آینده آغاز می شود، خطاب به سهامداران گفت:  ما می توانیم مشاور خوبی در جذب فاینانس و سرمایه گذاری باشیم.
 افزایش ظرفیت پالایشی و تامین فراورده های سوختی، فراورده های تولیدی با ترکیب ۸۰ درصد فراورده های نفتی و ۲۰ درصد فراورده های پتروشیمی ، تکمیل زنجیره ارزش ‌و تولید با ارزش افزوده بیشتر از جمله اهداف اجرای طرح ‌این پتروپالایشگاه و تولید بیش از ۶.۵ میلیون لیتر بنزین در روز، تولید ۵.۵ میلیون لیتر نفت سفید، تولید ۱۸ میلیون لیتر نفت گاز در روز و تولید محصولات پتروشیمی با عنوان محصول نهایی یا خوراک واحدهای پتروشیمی از جمله اهداف آن است.
همچنین ایجاد ظرفیت فراورده های نفتی به ارزش ۷.۴میلیارد دلار در سال بر اساس الگوی E، جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف سند تحول و افزایش ظرفیت پالایش و فراورده های نفتی و پتروشیمیایی کشور، اشتغالزایی، بکارگیری حداکثری توانایی شرکتهای داخلی ، ظرفیت دانش بنیان ها، مقابله با تحریم ها و جلوگیری ار تحریم پذیری، هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری مولد، عبور از پالایشگاه سازی ‌حرکت به سمت پتروپالایشگاهها و بکارگیری راهکارهای نوین مالی در طرح های بسیار بزرگ از دستاوردهای این طرح پتروپالایشی عنوان شده که طی مدت ۶ سال به اجرا خواهد رسید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdciv3az.t1ar32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما