بر اساس گزارشات و مقالات بین المللی، ارزش بازار جهانی پمپ‌ها در صنعت نفت و گاز بالغ بر 7.6 میلیارد دلار در سال 2022 بوده است و انتظار می‌رود طی سالهای آینده نیز با متوسط رشد سالانه 6.1 درصد به رشد خود ادامه دهد. رشد تقاضا در این بازار را می‌توان به عوامل گوناگونی از جمله تقاضای فزاینده برای هیدروکربن‌ها، توسعه منابع نفت وگاز، نوآوری‌های تکنولوژیکی و ...، نسبت داد.
plusresetminus
رونق بازار جهانی پمپ های صنایع نفت و گاز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در این راستا نیروی محرکه اصلی بازار جهانی خطوط لوله نفت و گاز نیز، تقاضای مستمر برای هیدروکربن ها می باشد علاوه بر این، پیشرفت‌ها در فناوری های حفاری و استخراج و همچنین عوامل ژئوپلیتیکی که بر امنیت و تنوع انرژی تاکید دارند، ایجاد و توسعه شبکه‌های خطوط لوله گسترده جهت انتقال نفت و گاز طبیعی از سایت‌های تولید به مصرف کنندگان مختلف را بیش از پیش ضروری می‌نماید.   
e397b514-8261-4383-b7de-c7d1369f6639
 
ضمن آنکه توسعه پروژه‌های مختلف جهانی مرتبط با حرکت به سمت استفاده هرچه بیشتر از منابع انرژی پاک و بهره‌برداری روزافزون از گاز طبیعی در راستای تحقق آینده‌ای با کربن کمتر، محرک افزایش سرمایه‌گذاری در خطوط لوله گاز می باشند.   
   Submersible Pumps در سال 2022 با برخورداری از سهم66 درصدی، بیشترین سهم از بازار پمپ در صنعت نفت و گاز را در اختیار داشته و در بازار جهانی خطوط لوله نفت و گاز از اهمیت بسزایی برخوردارمی باشند. این پمپ ها نقش مهمی در استخراج و حمل و نقل هیدروکربن‌ها ایفا نموده و امکان استخراج منابع مختلف در خشکی و دریا را فراهم می‌کنند ضمن آنکه برای حفظ جریان و فشار و حرکت بی وقفه نفت و گاز در خطوط لوله مربوطه، ضروری هستند. پیشرفت‌های فناورانه در ساخت پمپ های مذکور با  بهره گیری از مواد و قطعات پیشرفته، نوآوری‌های طراحی و قابلیت‌های نظارت از راه دور؛ سبب افزایش عملکرد و طول عمر و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شده و در نهایت زمانهای توقف عملیات را کاهش می‌دهند. 
1bcbd0de-eed9-43b0-9686-7fedf5005085
 
 در مجموع پمپ های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز در سه بخش بالادستی، میانی و پایین دستی؛ مورد استفاده قرار  می گیرند. پمپ‌های بالادستی نقش محوری در اکتشاف، تولید و استخراج دارند. پمپ های میانی در حوزه حمل و نقل شامل انتقال نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی فعال بوده و پمپ‌های پایین دستی در فرآیندهای پالایش و توزیع، انتقال سوخت و ...، بکار برده میشوند.
 بر اساس گزارشات موجود منطقه آسیا پاسیفیک در سال 2022 به عنوان بازاری پیشرو جهت بهره مندی از پمپ‌های نفت و گاز ظهور کرد که خود ناشی از  رشد سریع اقتصادی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و افزایش ظرفیت جهت پاسخگویی به تقاضاهای مصرف انرژی بود. در منطقه اروپا نیز تعهد به پایداری زیست محیطی و انتقال انرژی پاک وجود داشته و در این خصوص  بدنبال استفاده از پمپ‌های کارآمدتر برای انتقال نفت و گاز و حمایت از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر جهت کاهش انتشار کربن می باشند.
در مجموع بازارجهانی پمپ‌های نفت و گاز با توجه به نیاز جوامع مختلف به هیدروکربن ها و استخراج، تولید، حمل و نقل و پالایش آنها، حرکت هر چه بیشتر به سمت بهره مندی از انرژی های پاک و تجدیدپذیر و همچنین گسترش مستمر خطوط لوله و ... ، آماده رشد قابل توجهی بوده و آینده امیدوار کننده‌ای را برای این بازار تضمین می‌نماید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf0xdy.w6dmxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما