در دوازدهمین برنامه بازدید از صنایع حاضر در بازار سرمایه، خبرنگاران، با سفر به استان بوشهر از شرکت پتروشیمی پردیس در عسلویه بازدید کردند.
plusresetminus
بازدید خبرنگاران بازار سرمایه از پتروشیمی پردیس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، تأمین امنیت غذایی یکی از اهداف مهم جوامع بشری در تمام دوره‌ها و یکی از مهم‌ترین ارکان حقوق فردی، امنیت انسان و جامعه به حساب می‌آید؛ دستیابی به نظام‌های تغذیه پایدار همانند یکی از ارکان اصلی رسیدن به توسعه پایدار و اطمینان از امنیت غذایی نسل حال و نسل‌های آینده از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است.
در همین راستا شرکت پتروشیمی پردیس به منظور افزایش روزافزون جمعیت انسانی و نیاز به مواد غذایی از یک‌سو و کاهش وسعت خاک‌ها در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهر عسلویه و به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر با مساحتی بالغ بر ۶۴.۵ هکتار در سه فاز راه‌اندازی شده است.
امروزه قطعی گاز، محدودیت‌هایی همچون افزایش یک‌باره نرخ گاز از سوی دولت، بدهی دولت به اوره‌سازان، اخذ مالیات از مواد خام و نیمه پتروشیمی از جمله چالش‌های صنعت پتروشیمی به حساب می‌آید.
در همین زمینه، مدیرعامل پتروشیمی پردیس در حاشیه بازدید خبرنگاران بازار سرمایه از این شرکت که با هماهنگی روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفت، در نشست خبری با اصحاب رسانه، مهم‌ترین دغدغه‌های صنعت پتروشیمی را مطرح کرد.
اوره، ماده نهایی است
محمدرضا میری لواسانی، مدیرعامل پتروشیمی پردیس در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در خصوص چالش‌های برنامه هفتم توسعه در مورد اخذ مالیات از اوره‌سازان گفت: این مساله را در مورد اوره قبول نداریم، چون اوره ماده نیمه‌خام نیست. در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان ذخیره این موضوع را گرفته‌ایم و شکایتی در این خصوص مطرح کردیم که بتوانیم از حقوق سهامداران دفاع کنیم.
وی افزود: از نظر ما اوره محصول نهایی کشاورزی را تولید می‌کند. با این حال ذخایر مالیاتی را برای سال قبل و امسال در صورت‌های مالی گرفته‌ایم و تلاشمان را برای دفاع از این موضوع انجام خواهیم داد.
رفع چالش‌های صنایع با برگزاری میزهای صنعت
همچنین علی شیعه، مدیر مالی شرکت پتروشیمی پردیس در رابطه با مزیت برگزاری میزهای صنعت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، به «سنا» گفت: برگزاری میزهای صنعت و انتشار اخبار آن موجب اطلاع سهامداران، مسئولان و مدیران در خصوص آخرین مشکلات صنعت و رفع برخی چالش‌های صنایع می‌شود به نحوی که در این رابطه می‌توان به پیگیری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه رفع مشکلات نرخ خوراک و طلب اوره سازان از دولت و مجلس به عنوان یکی از خروجی‌های مهم برگزاری میزهای صنعت اشاره کرد.
بازگشت به حاشیه سود با تجدید ارزیابی دارایی‌ها
وی در رابطه با مزیت‌های تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از موضوعات مهم در مباحث مالی بوده و در اغلب کشورهایی که دارای تورم هستند، کاربرد دارد.
مدیر مالی شرکت پتروشیمی پردیسبا با بیان این که تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها در اصل به معنای بروزرسانی ارزش طبقات مختلف دارایی‌ها از جمله (زمین، ساختمان، تجهیزات و…) است، گفت: به طور مثال، بر اساس آمارهای منتشر شده یکی از شرکت‌های فعال در حوز انرژی چند سال گذشته در حال حرکت به سمت حاشیه زیان بود اما با تجدید ارزیابی دارایی‌ها، ۳۰ درصد از زیان خود را جبران کرد که نمونه عینی تاثیر اجرایی شدن سیاست تجدید ارزیابی دارایی‌ها را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjvyev.uqetizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما