در حال حاضر، ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در حال انجام است، مجموعا ۱۰۰ شرکت دانش بنیان با ما همکاری دارند.
plusresetminus
اجرای ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه گازی با دانش‌بنیان‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مجید چگنی در مراسم امضای توافقنامه همکاری مشترک در زمینه بومی سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز با بیان اینکه اقدامات مربوط به دانش بنیان شدن صنعت کلر آغاز شده است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بتوانیم به آمال و اهدافی که مقام معظم رهبری تاکید کردند و همچنین در قانون جهش دانش بنیان شدن عنوان شده؛ گام برداریم.
وی افزود: اگر نقشه راه توسعه علم و فناوری بخوبی اجرا شود کشور بعنوان یک کشور معرفی در حوزه فناوری در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ملی گاز تاکید کرد: الزامات خوبی در حوزه دانش بنیان شدن در نظر گرفته شده و ما مصمم هستیم با همکاری متخصصان و نخبگان به سرانجام برسانیم.
وی گفت: در حال حاضر، ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در حال انجام است، مجموعا ۱۰۰ شرکت دانش بنیان با ما همکاری دارند.
چگنی با بیان اینکه مجموع قراردادها و مجوزها با زیست بوم فناوری ۶ هزار میلیارد تومان است، افزود: مجموع قرارادادهای توسعه فناوری ۶۰ میلیون یورو، قراراداد ساخت بار اول ۶۰ میلیون یورو است که ۴۰ قطعه راهبردی در دستور کار ساخت قرار گرفته که نتیجه ان ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی سالانه خواهد‌بود.
به گفته وی؛ ۲۳۰۰ نفر در این حوزه به طور مستقیم همکاری خواهند داشت.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه  همکاری با دانشگاههای برتر و انستیتوها در دستور کار ما قرار دارد، افزود: ما توسعه دانش فنی زنجیره گوگرد را با دانشگاه فردوسی مشهد جلو می بریم.
وی همچنین به پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه به ۴ میلیار دلار اعتبار نیاز دارد. در این راستا با اولویت شرکت‌های دانش بنیان کنسرسیومی را تشکیل داده ایم تا با همکاری آنها کار را پیش ببریم.
چگنی افزود: پس از اجرای این پروژه در ۶ استان به صورت پایلوت، این طرح را در تمام استان‌ها اجرایی خواهیم کرد و اولویت ما این است که شرکت های دانش بنیان در این حوزه نقش آفرینی کنند.
وی یادآور شد: اروپا، روسیه و چین در این حوزه پیشگام هستند و ما نیز با توان شرکت‌های دانش بنیان این پروژه را اجرایی خواهیم کرد و البته اگر لازم باشد از مشاوران خارجی نیز استفاده کنیم، در این حوزه نیز مذاکراتی انجام شده تا با کمک دانش بنیان‌ها کار را پیش ببریم.
ساخت ۱۲ گروه کالایی کلان در حوزه گاز تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود
همچنین در این مراسم روح الله دهقانی از اجرایی شدن ساخت ۱۲ گروه کالایی کلان در حوزه گاز تا پایان سال ۱۴۰۴ توسط شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان خبر داد و گفت: سیاست جدی معاونت علمی ریاست جمهوری توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ است.
وی افزود: یکی از این سیاست‌ها همکاری با دستگاه‌های بزرگ کشور برای تولید و بومی‌سازی اقلام راهبردی فناوری است که بخش گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشور جزو این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.
معاون علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بحث استحصال گاز، افزایش بهره‌وری، ذخیره‌سازی و بهینه‌سازی مصرف باید جزو اولویت‌های حوزه گاز باشد، افزود: قراردادی که امروز بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ملی گاز ایران منعقد شد در ۱۲ گروه کالایی کلان و سامانه، تعریف موضوع شده که ارزش آن به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.
وی تصریح کرد: در هریک از این گروه‌ها چند قلم کالای راهبردی وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان این پروژه‌ها را به‌عهده گرفته و تأمین مالی انجام و تضمین خرید نیز توسط شرکت ملی گاز انجام می‌شود.
دهقانی فیروزآبادی ابراز امیدواری کرد که ساخت این ۱۲ قلم کالا تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc0xqs.2bq1p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما