معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بدهی پتروشیمی لردگان به شرکت گاز استان، گفت: طبق بررسی‌های هیات دولت مقرر شد بدهی این واحد صنعتی با طلب آن‌ها از وزارت جهاد کشاورزی تهاتر شود.
plusresetminus
بدهی پتروشیمی لردگان به شرکت گاز پرداخت می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمدکاظم منزوی در شهرکرد گفت: پتروشیمی لردگان در منطقه‌‌ای محروم سبب اشتغال‌زایی برای مردم بومی این شهرستان است.
معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی سال‌های گذشته طبق مصوبه هیات وزیران، پتروشیمی لردگان، حدود ۲۰ هزار تن در ماه از اوره تولیدی خود را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده است.
وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی اغلب محصولات خود را به قیمت بورس ارائه می‌دهند اما شرکت پتروشیمی لردگان بخشی از محصول تولیدی خود را به قیمت یارانه‌ای در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده است.
منزوی اضافه کرد: تفاوت قیمت کود به کشاورزان و قیمت بورسی طی چند سال از طرف وزارت جهاد کشاورزی به پتروشیمی شهرستان لردگان پرداخت نشده است که این رقم تقریبا هم‌اکنون به ۲/۵ همت رسیده است.
وی ادامه داد: گاز به عنوان خوراک اصلی شرکت پتروشیمی لردگان است و با توجه به سررسید اقساط بانکی و دیگر بدهی‌ها، این شرکت نتوانسته بدهی گاز خود را پرداخت کند که نهایتا منجر به قطعی گاز و تعطیلی این شرکت شده است.
معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان موضوع پتروشیمی لردگان و اهمیت اقتصادی این شرکت شرح داده شد و جز اولویت‌های سفر دوم قرار گرفت.
وی اظهار داشت: طبق بررسی‌های هیات دولت از شرکت پتروشیمی لردگان مقرر شد بدهی این شرکت در خصوص گاز با طلب از وزارت جهاد کشاورزی تهاتر شود.
منزوی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پتروشیمی لردگان تحول اقتصادی در زمینه‌های اشتغال، درآمدزایی و حمل و نقل بار صادراتی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjhvev.uqetmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما