مدیر تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان از صرفه جویی ارزی ۹ میلیون دلاری نفت و گاز اروندان با بومی سازی تجهیزات نفتی خبر داد.
plusresetminus
صرفه جویی ارزی ۹ میلیون دلاری نفت و گاز اروندان با بومی سازی تجهیزات نفتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، عبدالله رفیع در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت در اهواز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۷۸ درخواست ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز خودمان را به ارزش ۵۶۱ میلیارد را به شرکت های دانش بنیان ارائه دادیم .
وی افزود: در مجموع ۶۷۰ میلیارد تومان درخواست ساخت کالا و قطعات و تجهیزات صنعت نفت برای بومی سازی و ساخت داخل داشتیم که انجام شده است.
مدیر تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار در سال ۱۴۰۰، در سال گذشته ۴ میلیون دلار و در ۱۰ماهه گذشته سال جاری ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار از طریق بومی سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز خودمان در نفت توسط شرکت های دانش بنیان صرفه جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز از کشور داشتیم.
رفیع با بیان این که در سال ۱۴۰۱ ارزش مالی این درخواست ها ۶۸ درصد رشد داشت، افزود: ارزش درخواست ها یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بود که ۸۱۰ میلیارد ریال آن توسط شرکت های دانش بنیان بوده است.
وی گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال ۴۸ درخواست ساخت داخل و بومی سازی تجهیزات نفتی به اداره ساخت کالای شرکت نفت و گاز اروندان رسید که ارزش تقریبی آنها ۱۴۷۰ میلیارد ریال است.
مدیر تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان یادآور شد: از این رقم یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال در اختیار شرکت های دانش بنیان بوده که عمدتا خوزستانی بودند.
رفیع به ارتباط تنگاتنگ شرکت نفت و گاز اروندان با پارک علم و فناوری خوزستان در زمینه ساخت داخل تجهیزات نفتی و بومی سازی اشاره کرد و افزود: اخیرا شرکت های دانش بنیان را دعوت و برای آنها تور گردشگری صنعتی گذاشتیم.
وی گفت: امسال در مقایسه با پارسال شاهد رشد ۳۳ درصدی بودیم به طوری که در سال گذشته ۴ میلیون دلار سودآوری ارزی و در ۱۰ ماه نخست امسال ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار سودآوری و صرفه جویی ارزی داشتیم.
مدیر تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: تمام مواد شیمیایی مصرفی در این شرکت از شرکت های داخلی دانش بنیان خریداری و مصرف مواد خارجی شیمیایی تقریبا صفر است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjx8ev.uqetyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما