انصاری نیک گفت: پتروشیمی بندرامام ۴۵ میلیارد دلار فروش و ۲۲ میلیارد دلار ارزآوری برای اقتصاد ملی داشته و ۲۱ میلیارد دلار از پالایش و پخش خوراک مایع دریافت کرده و ۵ میلیارد در پروژه های پتروشیمی کشور تامین مالی کرده است.
plusresetminus
ارزآوری ۲۲ میلیارد دلاری پتروشیمی بندر امام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، دکتر سپهدار انصاری نیک، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در آیین پنجاهمین سال تاسیس این شرکت اظهار داشت: امروز ۵۰ سال پایداری، تلاش، تفکر و سازندگی و ارزش افرینی را ارج می نهیم.
وی افزود: ۵۰ سال پیش دو ملت باستانی بر اساس شناخت ظرفیت یکدیگر توافقی کم نظیر رقم زدند. صنایع ژاپن پس از جنگ جهانی دوم نیاز به نفت و ایران نیز به صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی داشت. پتروشیمی ایران و ژاپن اردیبهشت ۱۳۵۲ تاسیس شد و تا سال۵۷ از ۱۳ به ۸۳ درصد پیشرفت رسید و با جنگ عراق علیه ایران، در توافق اخلال شد و ما با صداقت تمام تلاس کردیم شریک ژاپنی را حفط کنیم و در آخر در مهر ۱۳۶۸ به مفارقت دوستانه رسیدیم.
ما در ابهامی بزرگ تصمیم گرفتیم که این حجم از آسیب را بازسازی کنیم.
مدیر عامل پتروشیمی بندرامام افزود: رهبری پروژه و ساخت و تجربه ایرانیها در بازسازی پالایشگاه اعتماد به نفس مان را بالا برد و به راه خود با جسارت ادامه دادیم و به سمت ساخت حرکت کردیم.
در فاصله سالهای ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۳ تمام فازهای پتروشیمی بندر امام تکمیل و راه اندازی شد. امروز ۳۰سال از بهره برداری این پتروشیمی می گذرد.
وی با اشاره به نقش مهم پتروشیمی بندرامام در ارز آوری به کشور گفت: پتروشیمی بندرامام ۴۵ میلیارد دلار فروش و ۲۲ میلیارد دلار ارزآوری برای اقتصاد ملی داشته و ۲۱ میلیارد دلار از پالایش و پخش خوراک مایع دریافت کرده و ۵ میلیارد در پروژه های پتروشیمی کشور تامین مالی کرده است. ۲.۳ میلیارد دلار مالیات پرداخت کردیم و ۱ میلیارد دلار زیرساخت در منطقه ایجاد کرده و ۱۳۵ میلیون دلار در مسوولیت اجتماعی هزینه کرده ایم.
انصاری نیک ادامه داد: پتروشیمی بندر امام با ۶۰ هزار بشکه ان جی ال دریافتی در روز حدود ۹ هزار نفر نیرو دارد و اشتغال آفرینی گسترده ایجاد کرده است.
در طول این ۵۰ سال دانش مهندسی پتروشیمی بندر امام تکامل یافت. ما چشم انتظاریم ژاپنی ها برگردند و در توسعه پتروشیمی بندر امام مشارکت کنند.
بسیاری از پتروشیمی ها منطقه همچون بوعلی سینا، رجال، تندگویان و غیره خوراکشان را از بندر امام دریافت می کنند.
خدمات پتروشیمی بندر امام به شرکت ملی نفت در ان جی ال های متعدد جزیی از خدمات پتروشیمی بندر امام است.
پتروشیمی بندر امام میعادگاه کار و جهاد است لذا چشم امید به مسوولین ذیربط در توسعه و نوسازی آن داریم.
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در بخش دیگری از سخنان خود به گام دوم بندر امام نوین اشاره کرد و افزود: یک دوره ۵ ساله برای پتروشیمی بندرامام تدوین شده است که به دنبال افزایش ۳ میلیون تن محصول و تکمیل زنجیره ۹ محصول دیگر و رسیدن به ۴۰ محصول و در نهایت دنبال صنعت سبز هستیم. دیجیتالی شدن و مدیریت دارایی فيزيکی از دیگر برنامه های در دستور کار ماست.
وی در پایان یادآور شد: برای مسوولیت اجتماعی و خدمات به پرسنل در حوزه ورزش، آموزش و رفاهی برنامه هایی تدوین شده است.
منبع: نفت ما
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchzinz.23nxzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما