مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای تولید و صادرات هیدروژن جدی هستیم و به‌زودی نخستین پایلوت فناورانه تولید هیدروژن در کشور را ایجاد خواهیم کرد.
plusresetminus
دورخیز ایران برای ورود به باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محسن خجسته‌مهر در رویداد بین‌المللی هیدروژن با بیان اینکه استفاده از منابع هیدروکربوری نامتعارف همچون شیل‌های نفتی، گاز و هیدروژن تحولات بزرگ دنیای انرژی جهان است، گفت: شرکت ملی نفت درباره استفاده از ذخایر نامتعارف از مرحله پژوهش عبور کرده و وارد مرحله پایلوت شده است و به‌زودی نتایج به‌دست‌آمده را اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: به‌زودی خبر اضافه‌ شدن حجم بزرگی از ذخایر نامتعارف هیدروکربوری کشور را اعلام می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره‌ به برنامه اروپا برای تولید میلیون‌ها تن هیدروژن گفت: این قاره تنها برنامه نیمی از این تولید را انجام داده و قرار است در آینده این ظرفیت را توسعه دهد، بنابراین برای دستیابی به بازارهای جهانی هیدروژن باید به‌صورت جدی وارد پروسه تحقیق و توسعه این ماده شویم. هدف ما تولید هیدروژن اقتصادی و سهل‌الوصول است.
خجسته‌مهر با اشاره به اینکه سبد انرژی در کشور تنوع خاصی ندارد، افزود: شرکت ملی نفت ایران برای تولید و صادرات هیدروژن جدی است و به‌زودی نخستین پایلوت فناورانه تولید هیدروژن در کشور را ایجاد خواهیم کرد و ایران به جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن وارد خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از حلقه‌های علمی کشور باید در زمینه توسعه فناوری هیدروژن کمک کنند، اظهار کرد: ابتدای امسال کارگروه هیدروژن را در شرکت ملی نفت ایران ایجاد کرده‌ایم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc0iqs.2bq118laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما