استاندار خورستان با اشاره به نقش این استان در درآمد ملی گفت: حدود ۷۲ درصد درآمد ملی از نفت و پتروشیمی است با این حال سهم استان خوزستان از اشتغال با وجود داشتن صنایع نفتی و پتروشیمی پایین است.
plusresetminus
تاکید استاندار خوزستان در آیین بزرگداشت پنجاه سالگی پتروشیمی بندر امام بر نقش و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی استان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی‌ اکبر حسینی‌محراب در آیین پنجاهمین سالگرد راه اندازی پتروشیمی بندر امام در محل این پتروشیمی اظهار کرد: میزان سهم اشتغال استان باید تغییر کند؛ همچنین احساس تبعیض ایجاد شده به ویژه در شهرهای اطراف صنایع از جمله واحدهای پتروشیمی جبران شود.
وی پتروشیمی بندر امام را مادر پتروشیمی‌های کشور با برخورداری از ظرفیت عظیم متخصصان و مهندسان این صنعت دانست و گفت:
انتظار می‌رود مسیر خام فروشی به سمت صنایع پایین‌دستی و خوشه‌های صنعتی در استان سوق داده شود تا چرخه پتروشیمی و صادرات آن با مزیت، درآمد و اشتغال بیشتری شکل گیرد.
استاندار خورستان با اشاره به شکل‌گیری صنعت پتروشیمی بندر امام‌خمینی در سال ۵۲ با همکاری ژاپنی‌ها بیان کرد: امیدواریم همکاری‌های آموزشی و حرفه‌ای که نتیجه آن رشد کارشناسان سرآمدی در منطقه شده در موضوعات مختلف صورت گیرد.
وی بر نقش و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی استان تاکید کرد.
حسینی‌محراب ادامه داد: آنچه در شهرک پتروشیمی، منطقه ویژه پتروشیمی و بعدها در منطقه ویژه پتروشیمی شماره ۲ انتظار می‌رود این است که پتروشیمی‌ها نسبت به صنایع پایین دست ورود کنند و خوراکشان را در همین منطقه مصرف کنند تا بتوانیم از ظرفیت مردم، جوانان، دانشجویان دانشگاه‌های نفت، چمران و دیگر دانشگاه‌های صنعتی استفاده شود.
وی با اشاره بر تقویت فارغ‌التحصیل هنرستان‌های صنایع پتروشیمی تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی آموزش دیده جزو سرمایه پتروشیمی به شمار می‌رود و جوان بندر امام، ماهشهر، چمران، هندیجان، رامشیر، امیدیه و شادگان چشمشان به این پتروشیمی است.
استاندار خورستان کاشت جنگل‌ حرا در بخش مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی بندر امام را اقدامی مهم در جهت حفظ محیط زیست عنوان کرد و خواستار استمرار این قبیل اقدامات شد.
وی همچنین بر توسعه زراعت چوب استان با همکاری پتروشیمی ها تاکید کرد و گفت: زراعت چوب در استان با ۳۰۰ هزار هکتار آغاز شده است و این اقدام باید توسعه یابد تا خوزستان به استانی سرسبز تبدیل شود.
حسینی‌محراب گفت: با اجرای این طرح عظیم زراعت چوب دمای خورستان چهار تا پنج درجه تغییر می‌کند.
وی با اشاره به نقش محصولات پتروشیمی‌ها و صادراتی آن در ارز آوری و ایجاد ارزش افزوده بیان کرد: همانطور که نفت نباید خام فروشی شود، فعالیت پتروشیمی نیز باید به تولید محصول ختم شود.
در پایان این آیین پس از رونمایی از ۶ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف صنعت پتروشیمی و تمبر یادبود بندر امام از مدیر عامل پتروشیمی بندر امام‌ تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci3raz.t1ap52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما