مدیرعامل اسبق پتروشیمی بندر امام : برگزاری گرامیداشت پنجاه سالگی بندرامام رویدادی تحول ساز است و در این رویداد نحوه تفکر دکتر ” سپهدار انصاری نیک ” کاملا دستم آمد و لذت بردم.
plusresetminus
عادل نژادسلیم: آیین گرامیداشت پنجاه سالگی پتروشیمی بندرامام، رویدادی تحول ساز است/ از نحوه تفکر “دکتر انصاری نیک” لذت بردم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،  مهندس ” عادل نژاد سلیم ” چهره پیشکسوت صنعت و مدیرعامل اسبق پتروشیمی بندر امام در آیین اختتامیه رویداد بزرگ پنجاهمین سالروز تاسیس این شرکت با قدردانی از بانیان اجرای این اقدام ماندگار گفت: حیفم آمد و دور از انصاف دیدم که من در این رویداد تحول ساز نباشم تا از زحمات مدیریت، کارکنان و کارگران از طرف مدعوین عزیز و به نمایندگی از آنها واقعا تشکر کنم.
این دانش‌آموخته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعت نفت و مدیر کارآمد و با سابقه درخشان در صنعت با اشاره به سختی ها و حساسیت کار در این عرصه و با بیان این نکته برای حاضرین که ببینید این سالن چگونه ساخته شده در مقام حرف صرفا یک کلمه است ولی آنانی که این کار را کردند می دانند چه مشکلات و سختی هایی داشته است با این نگاه اهمیت و اثرگذاری تلاش در جهت توسعه همه جانبه صنعت را تبیین کرد.
وی که دو دهه پیش‌تر مدیرعاملی شرکت پتروشیمی بندرامام را برعهده داشت تصریح کرد : فرهنگ هر شرکت و هر سازمان به تفکر و مدل ذهنی مدیریت ارشد آن بستگی دارد و اجرای این رویداد بزرگ با این سطح از محتوا من انتظار نداشتم ، واقعا در این دو روز نحوه تفکر دکتر ” سپهدار انصاری نیک ” کاملا دستم آمد و لذت بردم ضمن تشکر اقدام ایشان و همکاران را می ستایم .
مهندس نژاد سلیم در ادامه ضرورت ارتباط همه علوم با هم را مطرح کردهمه علوم با هم در ارتباطند گذشت آن زمان که روزها و شب ها سرکار می ماندیم الان دیگر علم و تکنیک کار می کند وقتی که آینده صنعت پتروشیمی را مطالعه می کردم وقتی به ۲۰۵۰ رسید با این مهارت و این تکنیک و روشها همه ریجکت هستیم واین یعنی نیاز های جهان رو به این رویکرد است و یک نیرویی نیاز خواهد بود که مهارت مورد نیاز آن زمان را داشته باشد .
وی به گذشته های کاری خود و نیروی کار آن زمان گریزی زد و افزود : آن زمان که اوایل کار بود دانش و تجربه مان کم بود بعضا چهار شبانه روز نمی رفتیم الان اینکار کنیم میگویند خیلی ناتوان است باید تفکر کار کند باید تکنیک کار کند و باید علمی کارکرد و باید بین خانه و خانواده تعادل ایجاد شود اینها لازم و ملزوم یکدیگرند .
مهندس نژادسلیم مدیرعامل اسبق پتروشیمی بندر امام تصریح کرد : انسان با دو پا پایدار است تجربه و علم ، یک پا پایداری ندارد واین نیازهای انسان در عصر کنونی است و پتروشیمی الان دنیا را گرفته ودر زندگی مان وارد شده است .
ایشان نگرانی های آینده را خاص نفت خام دانست و اظهار کرد : پیش بینی کرده اند در سال ۲۰۳۰ ( ۳۰ درصد) نفت خام و در سال ۲۰۵۰ پنجاه درصد نفت خام در اختیار پتروشیمی خواهد بود این یعنی دنیا این را فهمیده پتروشیمی موتور توسعه تمام دنیاست و ما باید جغرافی بدانیم تاریخ بدانیم و باید فرهنگ را بشناسیم و وقتی تاریخ را ندانیم نمی توانیم مدیریت کنیم مدیریت های سنتی جواب نمی دهد .
مدیرعامل اسبق بندر امام نوع نگاه در مدیریت را مهم دانست و گفت : سرمایه ما نیروی جوان است این ها باید هدفدار تربیت شوند تربیت صرفا مسائل فنی مهارتی نیست باید بدانیم چطور و چگونه و به کدام راه برویم واین تفکر و نوع نگاه است که بهره وری و ارزش آفرینی را ایجاد می کند .
وی در خاتمه جشن پنجاه سالگی تاسیس پتروشیمی بندر امام را بسیار پرمحتوا و پرمعنی توصیف کرد و با تشکر از دکتر انصاری نیک خطاب به وی افزود : واقعا همه راضی هستند و امیدوارم آن اهداف و چشم اندازی که شما به تصویر کشیدید با استراتژی درست و با توجه درست به نیروی انسانی و آموزش صحیح عملا محقق شود .
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdceww8z.jh8xfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما