رییس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری تصریح کرد: ما در راستای انتقال دیجیتال تمام سعی خودمان را کرده و با توجه به مسیری که در نقشه‌ راه مان دیدیم ۴۱ پروژه تعریف کرده ایم که در حال اجرای آن هستیم. هم‌اکنون هم ۳ پروژه‌ بالای ۹۰ درصد داریم که به‌زودی رونمایی می ‌شود. این پروژه ها در حوزه‌ انرژی، پلتفرم انرژی، در حوزه‌ sub-sensor، در حوزه‌ آنتی‌سرج(Anti-surge) کمپرسورها است. در راستای مسیری که نقشه‌ راه مان در حوزه‌ تحول دیجیتال مشخص کرده، قطعاً قاطعانه پیش خواهیم رفت و احساس می‌ کنیم که نباید از دنیا عقب بمانیم، باید مسیرمان را ادامه بدهیم و امید داریم که بتوانیم در سطح ملی بنچمارک شده و الگوی مناسبی برای شرکت‌های دیگر که در این راستا گام برمی دارند، باشیم.
plusresetminus
اجرای ۴۱ پروژه در حوزه تحول دیجیتال در پتروشیمی نوری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، دکتر حمید رجایی، رییس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری در تشریح نقشه راه این شرکت در حوزه‌ تحول دیجیتال اظهار داشت: پتروشیمی نوری باید خودش را در تراز جهانی ببیند، برای اینکه یکی از بزرگترین‌ شرکتها در سطح جهان است و باید بنچمارکش هم جهانی باشد، لذا باید خودمان را با شرکت‌های بزرگ دنیا در رقابت قرار بدهیم.  
رجایی افزود: ما در حوزه‌ تحول ملی دیجیتال، از اولین شرکت‌هایی بودیم که حدود شش سال پیش پا به این عرصه گذاشتیم و در واقع در دو سه سال گذشته نسبت به تحقق عمیق‌تر نقشه‌ راه مان در این زمینه اقدام کردیم. ما از نقشه‌ راه تحول دیجیتال پتروشیمی نوری در دومین همایش پتروفن رونمایی کردیم که برای اولین بار در صنعت پتروشیمی این اتفاق افتاده و امید می رود که در راستای دیجیتالی شدن و انتقال دیجیتال ( Digital transfer ) گام برداریم، یعنی فراتر از digitalization و digitization.  
رییس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری تصریح کرد: ما در راستای انتقال دیجیتال تمام سعی خودمان را کرده و با توجه به مسیری که در نقشه‌ راه مان دیدیم 41 پروژه تعریف کرده ایم که در حال اجرای آن هستیم. هم‌اکنون هم 3 پروژه‌ بالای 90 درصد داریم که به‌زودی رونمایی می ‌شود. این پروژه ها در حوزه‌ انرژی، پلتفرم انرژی، در حوزه‌ sub-sensor، در حوزه‌ آنتی‌سرج(Anti-surge) کمپرسورها است. در راستای مسیری که نقشه‌ راه مان در حوزه‌ تحول دیجیتال مشخص کرده، قطعاً قاطعانه پیش خواهیم رفت و احساس می‌ کنیم که نباید از دنیا عقب بمانیم، باید مسیرمان را ادامه بدهیم و امید داریم که بتوانیم در سطح ملی بنچمارک شده و الگوی مناسبی برای شرکت‌های دیگر که در این راستا گام برمی دارند، باشیم. 
رجایی در توضیح برنامه ها و پروژه های حوزه‌ هوش مصنوعی پتروشیمی نوری گفت: ما همین الان در حوزه‌ هوش مصنوعی سه‌ پروژه که در واقع مراحل پایانی ‌اش بوده و بالای 90 درصد پیشرفت دارد، داریم؛ یکی در حوزه‌ مدیریت انرژی است که ما پلتفرمی بر مبنای هوش مصنوعی طراحی کرده ایم که تمام دستگاه‌های مان را به‌صورت سنسوری رصد و آنالیز کرده و نتایج آنالیز را در قالب یک پلتفرم ارائه می‌کند. در حوزه‌ tower، یکی از برج‌های ما که برج کلیدی‌ هم است، نقش آنالایزر را به‌صورت ساب سنسور در حوزه‌ هوش مصنوعی با تحلیل دیتا و تحلیل داده‌ها انجام می دهد که پروژه ‌ای با خروجی‌ بسیار موفق بود که بالای 90 درصد پیشرفت دارد. در حوزه‌ آنتی ‌سرج کمپرسور هم برای اولین بار ما پنل آنتی ‌سرج کمپرسور را بومی کردیم که آن هم از طریق دیتا و بر اساس داده بوده است. 41 پروژه هم تعریف کرده ایم که شاید حدود 25 موردش در قالب هوش مصنوعی و دیتاهای موجود فعلی ماست که به‌صورت روزانه وجود دارد و ما بر اساس آن اقدام می‌کنیم.  
رییس امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری در خصوص بکارگیری دستگاه‌های self-detective درحوزه‌ HSE اعلام کرد: ما در حوزه‌ HSE هر سه بخش سلامت، ایمنی و محیط زیست را پوشش داده ایم. ما الان دوربین ‌هایی مستقر کرده ایم که پروژه‌ بسیار باارزشی را در حال اجرایش هستیم، در حال کدنویسی با نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف هستیم که مثل پلنت‌ های بزرگ دنیا بتوانیم نفر را رصد کنیم. اگر کوچک‌ترین موردی باشد، با همان دوربین‌ها بلافاصله آنالیز اشخاص داده می‌ شود و نیاز به حضور فیزیکی نیست که این پروژه هم در مراحل پایانی‌اش قرار دارد. 
رجایی در مورد انتشار نشریه تحول دیجیتال توسط پتروشیمی نوری گفت: ما نشریه‌ ای با عنوان "درخشش" را برای اولین بار در صنعت پتروشیمی در حوزه‌ تحول دیجیتال چاپ کردیم و امید داریم این نشریه به‌صورت فصلنامه منتشر بشود. هدفمان اینست که بتوانیم فرهنگ ‌سازی و ترویج ادبیات حوزه‌ تحول دیجیتال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی داشته باشیم.
منبع: نفت ما
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdccoiqs.2bq148laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما