شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با سرمایه 1.4 هزار میلیارد تومانی طی ۹ ماه عملکرد سال ۱۴۰۲ موفق به کسب درآمد نزدیک به ۳۹همتی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. علاوه بر این سهم بوعلی از آذر سال گذشته تاکنون این شرکت حدود ۹۰ درصد بازدهی مثبت داشته است.
plusresetminus
بازدهی مثبت بوعلی در کسب درآمد حدود ۳۹ همتی در سال جاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، براساس گزارش صورت‌ حساب‌های پتروشیمی بوعلی سینا در کارنامه عملکردی ۹ ماهه سال جاری این شرکت، درآمد حاصل از فروش ۳۸۹۸۶ میلیارد تومان ثبت شده است که نسبت به ۳۶۳۸۷ میلیارد تومان فروش مدت مشابه سال گذشته رشد مطلوبی داشت. با توجه به ثبت فروش ۵۳۹۲ میلیارد تومانی در آذرماه پیش‌بینی می‌شود که این افزایش و صعود در در تولید و فروش بوعلی ادامه داشته باشد.
پتروشیمی بوعلی سینا موفق شد تا علیرغم روند اصلاحی بازار سهام به رشد ۱۷ درصدی سهم بوعلی در پایان فصل پاییز دست پیدا کند و در حال حاضر از نظر تکنیکال قیمت سهم در محدوده حمایتی قرار بگیرد. این سهم در بخش بنیادی هم با ثبت سود ۴۲۶ تومانی هر سهم در نیمه نخست سال جاری توانست عملکرد خیلی خوبی به ثبت برساند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته سود هر سهم ۲۶۰ تومان بود.
همچنین در آذر ماه این شرکت توانسته فروشی ۵۳۹۲ میلیارد تومانی داشته باشد که نه تنها نسبت به میانگین ماهانه سال گذشته رشد داشته نسبت به عملکرد امسال هم رشد قابل توجهی داشته است و حتی می توان بیش از ۲۰ درصد نسبت به میانگین فروش امسال رشد بیشتری داشته است.
با توجه به اینکه شرکت به تازگی تعمیرات اساسی واحد پیش خوراک را به پایان رسانده است و هم اکنون این خط تولید در مدار قرار دارد پیش بینی می شود در ماه های آینده روند رشد تولید و فروش ادامه داشته باشد و حتی شرکت بتواند سود بیشتری نسبت به سال گذشته بین سهامداران توزیع کند.
در حال حاضر بازار سرمایه با روند اصلاحی مواجه شده و اگر بار دیگر پول های جدید وارد بازار شود به طور قطع وارد نمادهایی خواهد شد که عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته ثبت کرده اند، به همین دلیل نماد بوعلی در زمره سهم‌های لیست‌شده سرمایه‌گذاری است که منتظر سیگنال جدید بورس هستند.
طبق گزارش فعالیت ۹ ماهه، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا موفق به فروش محصول در بازار داخلی به ارزش ۲۷۰۳۴ میلیارد تومان شد که از این میزان درآمد ۳۴۱۱ میلیارد تومان مربوط به آذر ماه است که نشان می‌دهد بیشتر از میانگین عملکرد ماهانه در آذر ماه فروش داشته است. این شرکت در عملکرد ۹ ماهه سال جاری نیز در بازار داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی به دست آورده است و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که فروش ۱۸۸۳۴ میلیارد تومانی بود، ۳۰ درصد افزایش دارد.
فروش صادراتی بوعلی، با وجود رکود بازار جهانی و همچنین تغییر سیاست های داخلی در زمینه قیمت ارز و… اگرچه از از ۱۷۵۵۳ میلیارد تومان پایان آذر ماه سال گذشته به ۱۱۹۵۱ میلیارد تومان در پایان آذر ماه امسال رسید، اما در آذر امسال درآمد حاصله از این محل برای پتروشیمی بوعلی سینا ۱۹۸۰ میلیارد تومان بود که بیشتر از ماه‌های گذشته است. این موضوع نشان می‌دهد که شرایط برای جبران فروش صادراتی شرکت فراهم شده است و پیش بینی می‌شود درآمد بوعلی از این محل تا پایان سال افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.
با توجه به مباحث ذکر شده و برآورد کلی از گزارش عملکرد ۹ ماه ۱۴۰۲ شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، این شرکت موفق به ثبت درآمد نزدیک به ۳۹ همت شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که ۳۶ همت بود، بازدهی مطلوب و مثبتی را نشان می‌دهد. براین اساس، عملکرد شرکت در یک سال گذشته همچنان تقاضا برای خرید سهام شرکت بالا بوده به گونه ای که از آذر سال گذشته تاکنون این شرکت توانسته حدود ۹۰ درصد بازدهی مثبت داشته باشد و از طرف دیگر این سهم در مجمع عمومی به ازای هر سهم ۵۶۰ تومان سود نقدی توزیع کرده که معادل ۹۹/۵ درصد از مجموع سود شرکت بوده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcivpaz.t1ap52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما