نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند تا بخشی از درآمد حاصل از تولید مازاد پالایشگاه آبادان صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه این پالایشگاه شود.
plusresetminus
درآمد حاصل از تولید مازاد پالایشگاه آبادان صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه این پالایشگاه می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بندهای (ز) و (ژ) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند (ز) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت دولتی تابعه ‌ذی‌ربط نسبت به أخذ دو و نیم درصد (۵/۲%) ارزش فروش هر تن اتیلن تولیدی فروش رفته حاصل از خوراک اتان و واریز آن به‌حساب ردیف درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور اقدام نماید. هشتاد درصد (۸۰%) وجوه مذکور از محل ردیف ‌ذی‌ربط در جداول پیوست این قانون صرفاً برای تکمیل خط انتقال اتیلن غرب هزینه می‌گردد. رعایت ملاحظات سند ملی آمایش سرزمین مصوب سال ۱۳۹۹ الزامی است.
بر اساس بند (ژ) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه؛ به شرکت دولتی تابعه ذیربط وزارت نفت اجازه داده می‌شود فراورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه آبادان مازاد بر برنامه مصوب تولید (معادل ۳۷۰.۰۰۰ بشکه در روز دریافت خوراک) را تا سقف دویست و سی میلیون (۲۳۰، ۰۰۰، ۰۰۰) یورو، به فروش رسانده و پس از واریز به‌حساب شرکت نزد خزانه‌داری کل کشور، وجوه حاصل را صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه نماید. همچنین در صورت افزایش خوراک دریافتی پالایشگاه آبادان به بیش از ۴۳۰.۰۰۰ بشکه در روز، فروش فراورده‌های نفتی تولیدی از این محل تا سقف مبلغ چهارصد و هفتاد میلیون (۴۷۰، ۰۰۰، ۰۰۰) یورو مازاد بر سقف مبلغ تعیین شده در صدر این بند، صرفاً برای تأمین منابع مالی اجرای مرحله دوم طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه مجاز است. در صورت استفاده از تأمین مالی خارجی برای تکمیل این طرح، دولت مکلف به ارائه تضامین مربوط به بازپرداخت تسهیلات مربوطه می‌باشد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcdjs0f.yt0sn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما