یک کارشناس انرژی گفت: با توجه به اینکه تولید و فروش نفت در سال جاری افزایش پیدا کرده، می توان به رشد اقتصادی امیدوار بود.
plusresetminus
با افزایش فروش نفت می توان به رشد اقتصادی امیدوار بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمد صادق مهر جو کارشناس انرژی با اشاره به اینکه تولید نفت به طور چشمگیری افزایش داشته است گفت: رشد تولید نسبت به سال گذشته افزایش داشته به طوری که میانگین تولید نفت در سال گذشته نزدیک به دو میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه بود اکنون نزدیک به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است.
وی ادامه داد: بهره‌وری به معنای عام باید میزان ستانده نسبت به داده باشد، البته با توجه به اینکه افزایش تولید نفت در سال جاری اتفاق افتاد می‌تواند منجر به رشد اقتصادی شود.
به گفته این کارشناس انرژی با توجه به اینکه اقتصاد ما مبتنی بر نفت خام است و با توجه به شرایط فعلی که منبع اصلی درآمد اصلی ما فروش نفت است، دولت بر آن نیز اصرار دارد.
وی ادامه داد: ما در گذشته فروش نفت خام را داشتیم و اکنون تولید آن افزایش پیدا کرده است دارد و با توجه به این موضوع می‌توان به رشد اقتصادی امید داشت.
وی در خاتمه یادآور شد: بر اساس اعلام بانک جهانی مبنی بر رشد بهره‌وری در بخش نفت ممکن است تحلیل‌های بانک مبنی بر هزینه کرد و میزان بودجه‌ای که به نفت تعلق می‌گیرد این امار را اعلام کرده است؛ به عبارتی در بخش نفت رشد سرمایه اتفاق نیافتاده اما ستانده و فروش نفت افرایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcauyn6.49ne615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما