نمایندگان مجلس مجوز فروش فرآورده های اصلی شرکت های پالایش نفت را با شرط تائید هیات وزیران به خود این شرکت ها واگذار کردند.
plusresetminus
سازوکار پرداخت طلب شرکت های پالایش نفت مشخص شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند (ذ) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند د آمده است؛ وزارت نفت از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذیربط، موظف است مابهالتفاوت بهای خوراک نفت خام، ال ان جی و میعانات گازی پالایشگاهها و شرکتهای پتروشیمی و فراوردههای نفتی خریداری شده از آنها و نیز بها ی سایر خوراکهای تحو یلی به شرکتهای پتروشیمی را از طریق گشایش اعتبارات اسنادی) ال. سی ریالی و ارزی(دریافت و به حساب تعیین شده نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت نفت با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه های کشور و امور اقتصادی و دارایی تهیه میشود و به تصویب هیئت وزیران میرسد.
در بند (ذ) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه آمده است: طلب شرکتهای پالایش نفت در فرایند فروش خوراک به آنها و خرید فراورده‌های نفتی از آنها، از طریق اعتبارات اسنادی دریافتی بند «الف» این تبصره و نیز اجازه فروش فراورده‌های نفتی اصلی به آنها با تأیید هیئت وزیران مجاز است و مشمول تأمین منابع تبصره (۸) این قانون نمی‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcepe8z.jh8xzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما