عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: گرانی بنزین مدنظر برای پرمصرف‌ها است، نه برای عموم مردم. چند و چون سهمیه اول و دوم که چقدر باشد، مورد بحث است. گرانی بنزین بر مازاد سهمیه اول و دوم قرار هست اتفاق بیفتد.
plusresetminus
بنزین پرمصرف‌ها گران می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ایزدخواه در این نشست در پاسخ به دانشجویان گفت: بحث گرانی بنزین در دستور کار مجلس وجود دارد اما نه درمورد گرانی بنزین همه مردم بلکه گرانی بنزین بر مازاد سهمیه اول و دوم قرار هست اتفاق بیفتد.
وی افزود: به نوعی گرانی بنزین مدنظر برای پرمصرف‌ها است، نه برای عموم مردم. چند و چون سهمیه اول و دوم که چقدر باشد، مورد بحث است و در دستور کار نیست.ایزدخواه با اشاره به مسئله مشارکت گفت: مردم باید همیشه احساس کنند که رای آن‌ها سازنده است. عملکرد ماست که رای مردم را کاهش می‌دهد. وقتی مردم می‌گویند رئیس جمهور را استیضاح کنید و وقتی که حتی توضیحی هم نمی‌دهیم چرا خواست مردم عملی نمی‌شود و فقط می‌گوییم صلاح نیست، نمی‌توان توقع داشت مردم در صحنه عملکردی فعالانه داشته باشند.
وی در ادامه گفت: سوال مردم اینجاست، وقتی ابزار قانونی وجود دارد چرا نباید از آن استفاده بشود؟ وقتی چنین عملکردی وجود دارد مردم می‌گویند، از کجا معلوم بیاییم رای بدهیم و در واقعیت تاثیری اتفاق نیفتد یا تحولی اتفاق بیفتد؟ یأس در آحاد مردم جامعه وجود دارد و ما این را حلاجی نمی‌کنیم. دائم می‌گوییم وجود ندارد و رهبری گفته‌اند که اگر مردم نباشند جمهوری و اسلام وجود ندارد.
ایزدخواه گفت: در بحث استیضاح آقای روحانی محافظه‌کاری انجام شد و قضیه بایکوت شد، هم مجلس آمادگی داشت و همچنین مردم مطالبه داشته و آماده استیضاح بودند، ولی به خاطر محافظه‌کاری‌ها در واقع حتی کار به فرایند قانونی هم نرسید و در همان مرحله بایکوت شد.
وی افزود: در واقع ما در وقت خودش وظیفه خود را انجام نداده و برخورد نکردیم و حتی ما یک وزیر را هم استیضاح نکردیم. حضرت آقا هم فرمودند که دهه ۹۰ از بین رفت در واقع وی به هیچ یک از مواردی که باید التزام داشته باشند، التزام نداشته و آن زمان که جای استیضاح بود و محافظه‌کاری اتفاق افتاد و شاید به نحویی قتلگاه انقلاب شد، اگر بحث پیشرفت انقلابیست محافظه‌کاری بزرگترین مانع در این بحث است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcfxjdy.w6dmcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما