هشتمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی عملکرد و بودجه شرکت‌های دولتی با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دیوان محاسبات کشور برگزار و طی آن بودجه و عملکرد این شرکت بررسی شد.
plusresetminus
بودجه و عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دیوان محاسبات کشور بررسی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در این نشست که در ادامه نشست‌های دیوان محاسبات با موضوع بررسی بودجه شرکت‌ها برگزار شد، علی کامیار در سخنانی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های دولتی، ارائه راهکار برای رفع مشکلات موجود است.
وی افزود: در این نشست‌ها، بودجه و عملکرد شرکت‌های دولتی بررسی و در صورتی که انحرافی اتفاق افتاده باشد، تذکرهای لازم ارائه می‌شود.
دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه پیشگیری می‌تواند در کاهش تخلفات مؤثر باشد، تصریح کرد: این مهم در اولویت برنامه‌های این نهاد نظارتی قرار دارد و در کنار امور نظارتی به‌دنبال ارائه راهکار برای رفع مشکلات هستیم.
در این نشست جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در سخنانی با قدردانی از رئیس کل دیوان محاسبات کشور به جهت اهتمام و توجه به برگزاری این نشست‌ها گفت: یکی از چالش‌های موجود روش واگذاری، خصوصی‌سازی و شکاف قیمتی در سوخت است که باید برای این مسائل به‌صورت ساختاری چاره‌اندیشی شود.
وی با بیان اینکه باید در کنار رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال کاری کنیم که منابع ملی کشور حفظ شود، افزود: بازنگری در قانون می‌تواند راهگشای مناسب برای برطرف کردن مشکلات موجود باشد.
قدرت‌الله اسماعیلی، مدیرعامل و رئیس هیئت عامل سازمان حسابرسی نیز در سخنانی با قدردانی از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: این نشست‌ها به جهت هم‌افزایی در نظارت برگزار و نکاتی که در آن طرح می‌شود در حسابرسی‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی گفت: اساس ما در حسابرسی رعایت استانداردهای حسابرسی و تطبیق آن با قانون است و این نشست‌ها کمک می‌کند در این مسیر حرکت کنیم.
در این نشست بودجه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ۶ ماه نخست امسال و بودجه پیشنهادی سال آینده آن بررسی شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgzt9q.ak9wy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما