متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و تولید دستگاه استراتژیک در حوزه حفاری امکان افزایش بهره‌وری در چاه‌های کم‌بازده را در کشور فراهم کردند.
plusresetminus
احیای چاه‌های نفتی کم‌بازده با تولید تجهیز استراتژیک حفاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، بهنام خدایار، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت دستگاه ویپ استاک برای کاربرد در صنعت حفاری به‌ویژه حوزه نفت، گفت: ویپ استاک در صنعت حفاری، یک ابزار استراتژیک است و ما با استفاده از دانش فنی بومی و کار جدی تحقیق و توسعه، در مسیر ساخت ویپ استاک با فناوری جدید و متناسب با نیاز داخلی، گام برداشتیم.
مدیرعامل این شرکت، مهمترین مزیت نمونه ساخت این شرکت را استفاده از دانش فنی کاملاً داخلی دانست و افزود: نمونه‌های دیگری در ایران ساخته می‌شود که تماماً از روی نمونه‌های خارجی و به روش مهندسی معکوس ساخته شده‌اند. این دست تولیدات، قابلیت صادرات ندارند و تنها نمونه ساخت داخل که طراحی ایرانی دارد و از ظرفیت صادراتی برخوردار است، توسط شرکت ما تجاری‌سازی شده است.
خدایار اظهار کرد: محصولات این شرکت دانش‌بنیان در انواع هیدرولیک و مکانیکال در ابعاد گوناگون و با طراحی انحصاری ساخته می‌شوند و قدرت عملیاتی این تولیدات همگام با نمونه کشورهای غربی است.
وی با اشاره به امکان صادرات با طراحی انحصاری و قدرت عملیاتی بسیار بالا، خاطرنشان کرد: تولیدات ما کوتاه‌تر از نمونه‌های مشابه داخلی و یا خارجی (۲۰ درصد کوتاه‌تر از نمونه‌های آمریکایی) است و با قدرت فوق‌العاده‌ای که دارد، فصل جدیدی در تجهیزات نفتی باز خواهد کرد. علیرغم کوتاه‌تر بودن، نه تنها قدرت عملیاتی خود را از دست نداده، بلکه کارایی بالاتری را به نمایش گذاشته است. بررسی عملیات اجرا شده توسط چند شرکت آمریکایی و انگلیسی و مقایسه آنها با عملیات داخل کشور به کمک این محصول، نشانگر آن است که تجهیزات تولید شده توسط شرکت نسبت به بسیاری از تولیدات غربی سریع‌تر بوده و بهتر عمل می‌کند.
خدایار بیان کرد: ویپ استاک در شمار آن دسته تجهیزاتی قرار دارد که واردات آن به کشور ممنوع بوده، ولی برخی از شرکت‌های داخلی، نسبت به واردات آن اقدام کرده‌اند.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی با اشاره به این‌که محصول ساخت داخل تولیدات شرکت، کارایی قابل قبولی را در عملیات حفاری نشان داده است، افزود: عملیات گوناگونی که انجام داده‌ایم، همگی در بالاترین سطح کیفی و همگام با استانداردهای جهانی بوده‌اند؛ با طراحی‌های فناورانه‌ و نوآورانه‌ای که انجام شده، قطعا موقعیت بسیار خوبی در بازار جهانی خواهیم داشت.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg3n9q.ak9wx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما