مدیرکل اداره صمت ایلام گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت ارغوان گستر پتروشیمی ایلام ۸ هزار میلیارد تومان است و برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.
plusresetminus
سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در شرکت ارغوان گستر پتروشیمی ایلام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، تور رسانه‌ای خبرنگاران و اصحاب رسانه به همت اداره کل صمت استان ایلام برگزار شد.
نخستین بازدید از شرکت نخ‌تابان زرین‌دست واقع در شهرک صنعتی ایلام صورت گرفت.
رضا محمد رحیمی مدیرکل اداره صمت استان ایلام توضیحاتی در خصوص این واحد تولیدی ارائه کرد و گفت: این واحد امسال و در دهه‌فجر به بهره‌برداری رسیده است و از صنایع پایین دستی پتروشیمی که از ظرفیت‌های استان ایلام است محسوب می‌شود، این واحد توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.
وی افزود: در این واحد پلی‌پروپلین تبدیل به نخ و در ادامه نخ تبدیل به گونی و سپس برش انجام می‌شود و ۱۰۰ محصول از این واحد صادر می‌شود.
مدیرکل اداره صمت ادامه داد: شرکت نخ تابان زرین‌دست برای ۶۰ نفر اشتغالزایی دارد، که اکثراً فارغ التحصیل دانشگاهی هستند و بیش از ۵۰ درصد شاغلین در این واحد را بانوان تشکیل می‌دهند.
محمد رحیمی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پارک پروپیلن در مهران بیش از ۸۰ واحد تولیدی با این شرایط به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: این شرکت حدود ۵ میلیون دلار صادرات خواهد داشت و تا ۵۵ میلیارد تومان هم سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده است.

در ادامه این تور، بازدید از واحد تولیدی پلیمر پلاستیک هینا تولیدکننده نایلون‌های عریض انجام گرفت، در ادامه محمدرحیمی اظهار داشت: کارخانه پلیمر پلاستیک هینا که ۱۷ سال راکد بود به تازگی وارد مدار تولید شده است، یکی از ۱۲۲ واحد تولیدی احیا شده استان ایلام از سال گذشته تا به حال است، و این پروژه‌ها جز با همراهی بخش خصوصی انجام نخواهد شد.
وی یادآور شد: ۱۰۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود و در حال حاضر ۲۶ نفر نیروی بیمه شده در شیفت‌های کاری در این واحد مشغول فعالیت هستند، و سرمایه‌گذاری این واحد ۳۵ میلیارد تومان است چون بخشی از دستگاه‌ها خارجی و بعضی ریالی از بانک خریداری شده است.
مدیرکل اداره صمت اضافه کرد: در سال جاری ۲۴ واحد یا افزایش ظرفیت داشته‌اند و یا احیا شده‌اند که جزو اصلی‌ترین پروژه‌های وزارت صمت و کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید است.
وی بیان کرد: به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های نیمه تمام افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کند و به چرخه تولید و احیا کردن واحدهای تعطیل از جمله اهداف اداره صمت است.

مسیر بعدی خبرنگاران شرکت ارغوان‌گستر پتروشیمی ایلام بود مدیرکل اداره صمت پس از بازدید خبرنگاران از قسمت‌های مختلف شرکت، ادامه داد: گاز استحصالی از پتروشیمی ایلام وارد این شرکت می‌شود و به پلی‌پروپلین تبدیل می‌شود و به عنوان محصول شرکت ارغوان‌گستر است، سرمایه‌گذاری این شرکت ۸ هزار میلیارد تومان است و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.
وی اضافه کرد: در طرح‌های حوزه صنعت استان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، پتروشیمی هلیلان، پتروشیمی دهلران، فولاد ایوان، طرح کاغذ سنگی و NGL پروژه‌های مهم بخش تولید و صنعت استان هستند.
در ادامه محمدرضا شاهمرادیان رئیس سایت پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام، گفت: ظرفیت این واحد ۱۵۰ هزار تن در سال است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بهمن‌ماه سال جاری بخشی از واحدهای آن راه‌ندازی می‌شود و فرآیند اجرایی و راه‌اندازی اصلی و کامل کل واحد تابستان سال آتی انجام می‌گیرد.
وی افزود: این شرکت به لحاظ مکانی در دل پتروشیمی ایلام قرار و نزدیک به ۸ هکتار مساحت دارد، ۱۶۰ میلیون یورو ارزی در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس سایت پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام، ادامه داد: خوراک یوتولیتی‌ها (ورودی و خروجی) در بستر پتروشیمی فراهم است و ۱۲۰ هزار تن تولید سالیانه برنامه شرکت است.
شاهمرادیان خاطرنشان کرد: یوتولیتی، فلر ورودی و خروجی به مرحله تست رسیده و در مراحل پایانی است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcceeqs.2bq1m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما