دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به برآورد ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت پل خلیج فارس گفت: این پل با مشارکت چینی‌ها و تامین بخشی از منابع مالی با تهاتر نفت ساخته می‌شود.
plusresetminus
پس از سویا نوبت به پل رسید/تهاتر نفت با پل!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه برگزاری همایش اقتصاد دریامحور ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت ساخت پل خلیج فارس اظهار کرد: تمام مطالعات پل خلیج فارس انجام شده و به دنبال تامین منابع مالی آن هستیم.
وی ادامه داد: بخشی از منابع مالی توسط منطقه آزاد قشم تامین می‌شود بخشی از آن نیز با توجه به دستور رئیس جمهور از طریق لایحه بودجه و قسمتی نیز از طریق تهاتر نفت تامین خواهد شد.
عبدالملکی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پل خلیج فارس طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد از مذاکره با پیمانکاران چینی خبر داد و افزود: تعدادی از این پیمانکاران برای تامین مالی این پروژه اعلام آمادگی کردند ضمن اینکه در گفتگو با معاون اول رئیس جمهور نیز پیشنهاد دادیم پل خلیج فارس به عنوان پروژ‌های خط اعتباری ایران و چین در نظر گرفته شود که وی اعلام کرد این موضوع قابل بررسی است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه پل خلیج فارس باید اجرایی شود تصریح کرد: هر کسی به این پروژه تشکیک وارد کند به نظرم یا منافع ملی را نمی‌شناسند یا نیت دیگری دارد.
وی بیان کرد: با ساخت پل خلیج فارس بعضی از بنادر جنوبی حاشیه خلیج فارس از رونق خواهند افتاد. بنابراین باید مراقب باشیم در ساخت این پروژه کارشکنی نشود.
عبدالملکی با بیان اینکه قرارگاه خاتم در پروژه حضور دارد در پاسخ به پرسش تسنیم درخصوص برآورد هزینه ساخت این پروژه گفت‌: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود 700 میلیون دلار برای کل طرح با تکمیل بندر،‌ ریل و بزرگراه نیاز است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد ساخت پل خلیج فارس منافع بلندمدت زیادی برای ایران دارد گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر 18 درصد است که به کندی پیش می‌رود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchmqnz.23nxidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما