مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از اجرای عملیات اسیدکاری پنجمین چاه سکوی SPD۲۲ در میدان گازی مشترک پارس جنوبی خبر داد.
plusresetminus
عملیات اسیدکاری پنجمین چاه سکوی ۲۲ میدان گازی پارس جنوبی انجام شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمدحسین متجلی در جریان بازدید از سکوی SPD۲۲ هدف از انجام عملیات اسیدکاری چاه‌های میدان مشترک پارس جنوبی را دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید گاز اعلام کرد و گفت:‌ به‌منظور حفظ تولید صیانتی از میدان گازی پارس جنوبی، عملیات اسیدکاری چاه‌های سکوهای طرح فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ هم‌اکنون در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه عملیات اسیدکاری چاه‌های سکوهای طرح فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ از سال ۱۴۰۰ به‌دلیل مشکل‌های به‌وجودآمده متوقف شده بود، اظهار کرد: با انجام کامل عملیات اسیدکاری در این فاز، طول دوره تولید پایدار از سکوهای این فاز دو سال افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود:‌ سکوی SPD۲۲ که ۱۱ حلقه چاه دارد، عملیات اسیدکاری سه حلقه چاه آن پیش‌تر در سال ۱۴۰۰ انجام شده بود و ادامه عملیات اسیدکاری روی هشت حلقه چاه باقی‌مانده در حال انجام است.
به گفته متجلی، همزمان با ازسرگیری عملیات اسیدکاری چاه‌های باقی‌مانده طرح فازهای ۲۴-۲۲ در سال ۱۴۰۲، عملیات اسیدکاری روی چاه شماره SPD۲۲-۰۹ به عنوان چهارمین چاه از سکوی SPD۲۲ در آذرماه امسال انجام شده و تولید چاه در فشار ثابت حدود ۹۰ درصد و میزان فشار جریانی آن در چوک ثابت psi۳۵۰ افزایش یافته است.
وی با اشاره به انجام عملیات اسیدکاری در دو حلقه چاه SPD۲۴B-۰۴ و SPD۲۲-۰۹ تصریح کرد: با تکمیل عملیات حفاری و اسیدکاری چاه‌های سکوهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ روزانه ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به توان تولیدی سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه عملیات حفاری پنج حلقه چاه باقی‌مانده در سکوی فاز ۲۳ نیز در حال پیگیری است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، عملیات حفاری چاه‌های یادشده از اوایل سال آینده وارد فاز عملیاتی می‌شود.
بر اساس این گزارش، طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdceof8z.jh8xni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما